کد خبر: ۹۳۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۰

عجایب روزگار؛ چگونه شرکت‏هایی با زیان انباشته سود سهام عدالت پرداخت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اگر سهام شركت‌ها در قالب سهام عدالت به مردم واگذار شود، سهامداران به جای دولت باید خودشان برای تقسیم سود تصمیم بگیرند و مشخص كنند كه این سود به عنوان بدهی به دولت یا سرمایه‌گذاری مجدد یا تقسیم بین اعضاء تخصیص یابد. 

احمد میدری، صاحب‌نظر اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاكید بر شبه‌ناك بودن تقسیم سود سهام عدالت در بهمن‌ماه سال گذشته گفت: تقسیم سود سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال جاری و بهمن‌ماه سال گذشته، با توجه به زیان‌ده بودن شركت‌های مشمول سهام عدالت و دارا بودن بدهی انباشته آنها، جای سوال دارد. 

این كارشناس اقتصادی گفت: مشخص نیست كه این شركت‌ها سال گذشته از چه محلی سود پرداخت كردند لازم به ذكر است كه سال مالی آنها در تیر و مردادماه سال جاری است اما با توجه به این امر آنها سود سهام عدالت را در اردیبهشت ماه توزیع كردند. 

وی افزود: شركت‌هایی كه سود پرداخت كردند زیان انباشته دارند بنابراین باید این مبلغ جایگزین شود اما باید گفت سودی كه در اردیبهشت و بهمن سال گذشته در قالب سهام عدالت پرداخت شد بسیار شبه‌ناك است. 

وی در مورد اختصاص 1900میلیارد تومان سود سهام عدالت و بدهی‌های دولت گفت: اگر سهام شركت‌ها به مردم واگذار شود، سهامداران به جای دولت باید خودشان برای تقسیم سود تصمیم بگیرند و مشخص كنند كه این سود به عنوان بدهی به دولت یا سرمایه‌گذاری مجدد یا تقسیم بین اعضا تخصیص یابد. 

میدری ادامه داد: خصوصی‌سازی كه در قالب سهام عدالت صورت گرفت خصوصی‌سازی واقعی نیست و دولت همچنان مدیریت و مالكیت شركت‌ها را در دسترس دارد. 

به گفته این كارشناس اقتصادی با وجود اینكه سهام شركت‌های دولتی از طریق دولت واگذار شده وزیر صنایع دست به تغییر مدیران این شركت‌ها زده به دنبال این امر اداره تطبیق مصوبات مجلس این كار را خلاف قانون اعلام كرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
0
0
دوستان این مسایل که تعجب ندارد در دولت نهم هر چیز غیر ممکنی امکان پذیر است همان طور که در چهار سال گذشته عجایب زیادی را از دولت مشاهده کردیم .
حالا هم باید منتظر عجایبی دیگر باشیم .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین