کد خبر: ۹۳۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸

هیچ جایی در ایران نیست که دستان بلند اسرائیل به آن نرسد

بنیامین نتانیاهو خطاب به مسئولان ایران، مدعی شد:‌ «اگر شما ما را بزنید، ما شما را می‌زنیم. هیچ جایی در ایران نیست که دستان بلند اسرائیل به آن نرسد.»
هیچ جایی در ایران نیست که دستان بلند اسرائیل به آن نرسد
آفتاب‌‌نیوز :

بنیامین نتانیاهو خطاب به مسئولان ایران، مدعی شد: «اگر شما ما را بزنید، ما شما را می‌زنیم. هیچ جایی در ایران نیست که دستان بلند اسرائیل به آن نرسد.» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در مجمع عمومی با طرح این ادعا که اسرائیل مجبور به دفاع در شش جبهه جنگ شد که ایران سازماندهی کرده است؛ خواستار آن شد که شورای امنیت سازمان ملل با فعال کردن مکانیسم ماشه، تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. او در ادامه مدعیات خود، درباره خطر مسلح شدن ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای هشدار داد و مدعی شد که: «ما در حال پیروزی هستیم.»

نتانیاهو در آغاز سخنانش گفت قصد سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل را نداشت، اما بعد از «اتهامات و افترا» از طرف دیگر رهبرانی که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کردند، تصمیم گرفت در نیویورک حاضر شود. نخست‌وزیر ددمنش اسرائیل ادامه داد: برخلاف گفته‌های رهبران دیگر، «اسرائیل خواهان صلح است»، اما با «دشمنان وحشی» و «قاتلان وحشی» روبرو است. نتانیاهو در بخش دیگری از این سخنرانی گفت: اگر حماس تسلیم بشود و همه گروگان‌ها را آزاد کند، این جنگ همین الان هم می‌تواند به پایان برسد؛ اما اگر چنین نکند، ما تا زمان رسیدن به پیروزی کامل خواهیم جنگید. اسرائیل همچنین باید حزب‌الله را در لبنان شکست بدهد، چون حزب‌الله عصاره سازمان‌های تروریستی در جهان است. گفتنی است به هنگام سخنرانی نتانیاهو بسیاری از نمایندگان کشور‌ها به نشانه اعتراض محل سخنرانی را ترک کردند.

فریبکاری آشکار!

احمدزیدآبادی، تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل خاورمیانه در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در مجمع سازمان ملل، در مطلبی با عنوان «فریبکاری آشکار!» در کانال تلگرامی خود نوشت: «سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل یک مظلوم‌نمایی فریبکارانه و شرم‌آور بود. او به تداوم اشغال کرانۀ‌باختری، ایجاد شهرک‌های یهودی‌نشین در این منطقه و تضییع حقوق فلسطینی‌ها که اجماعی کامل در جامعۀ جهانی نسبت به این مسائل وجود دارد، کوچکترین اشاره‌ای نکرد.

سخنرانی او در مورد غزه و لبنان هم کاملاً جنگ‌طلبانه و عاری از هر نوع نرمش بود. نتانیاهو در عین حال، مقصد نهایی خود را در منطقه افشا کرد. او به طور مشخص تهران را هدف گرفت. ظاهراً هدف غایی او کشاندن آتش جنگ به ایران است.»

منبع: روزنامه توسعه ایرانی 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین