کد خبر: ۹۳۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۱

تفرقه افكني اين بار با موج انديشه (همت2)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرويس سياسي:در اقدامی تامل برانگیز،نشریه ای امروز روی گیشه روزنامه فروشی ها قرار گرفت كه همان ویژگی های نشریه توقیف شده همت را داشت؛گردانندگان این نشریه كه با عنوان ویژه نامه «موج اندیشه»منتشر شده است،با زیركی در قسمت بالایی لوگوی خود عبارت «به یاد شهید همت» را درج كرده اند كه به راحتی بازگو كننده همان نشریه توقیف شده همت است.

گردانندگان این نشریه كه صاحب امتیاز خود را موسسه حفظ و بسط ارزش ها عنوان كرده اند،عكس روی جلد این شماره خود را به رهبر معظم انقلاب و آنانی كه به زعم آنها یاران انقلاب هستند اختصاص داده اند و عملا با این اقدام خود كشور و مسئولان را به دو گروه كه رهبری یكی با حضرت آیت الله خامنه ای و رهبری دیگری با آیت الله هاشمی رفسنجانی است تقسیم كرده اند. 

در این شماره كه در آن مطالب سخیف و بعضا توهین آمیزی نسبت به مسئولان به چشم می خورد،در یك صفحه كامل به خانه شخصی ناطق نوری به عنوان «عمارت ناطق» پرداخته شده است. 

از نکات جالب توجه این نشریه« همت 2» اینکه برخی شخصیت ها که هفته گذشته در لیست یاران هاشمی بودند، حالا به سوی دیگر ماجرا آمده اند، آیت الله جوادی آملی و واعظ طبسی هستند. همچنین برادران لاریجانی نیز به دو دسته تقسیم شده. علی رئیس مجلس در صف یاران هاشمی است و محمد جواد و صادق در صف دوم.

از نکات در خور توجه دیگر اینکه عمدتا چهره های منتقد دولت اعم از اصول گرا یا اصلاح طلب بر اساس این تقسیم بندی در حلقه یاران هاشمی قرار گرفته اند. با این حال چهره های نزدیک به رئیس جمهور همچون رحیم مشایی، سعید مرتضوی، محمد رضا رحیمی و مرحوم کردان نه در لیست اول قرار دارند و نه در لیست دوم.

از میان فرماندهان سپاه هم محسن رضایی متعلق به لیست هاشمی است و سردار جعفری در لیست دوم قرار گرفته و نکته جالب توجه اینکه سردار رحیم صفوی نیز در هیچ کدام از لیست ها دیده نمی شود.
در سرمقاله این شماره نیز مطلبی آمده است كه بر اساس آن با انتصاب صادق لاریجانی به ریاست قوه قضاییه،نوعی دیكتاتوری فامیلی در كشور به پا شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین