کد خبر: ۹۳۹۳۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴

ترفند جدید نانوایی‌ها برای گران‌کردن نان!

در حالی که قیمت نان در بیشتر استان‌ها بر طبق مصوبه تعیین‌شده افزایش داشته است اما برخی از نانوایی‌ها به تخلفات خود ادامه داده و نان را با ترفندهای مختلف، گران‌تر عرضه می‌کنند.
ترفند جدید نانوایی‌ها برای گران‌کردن نان!
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که قیمت نان در بیشتر استان‌ها بر طبق مصوبه تعیین‌شده افزایش داشته است، اما برخی از نانوایی‌ها به تخلفات خود ادامه داده و نان را با ترفند‌های مختلف، گران‌تر عرضه می‌کنند.

«تا قبل از افزایش نرخ مصوب نان، برای دو نان بربری پول ۵ نان را پرداخت می‌کردم که می‌شد ۹ هزار تومان و حالا که نان رسماً افزایش قیمت داشته برای ۲ نان ۱۲۵۰۰ تومان کارت می‌کشم»، این را حسین از تهران می‌گوید و از وضعیت نظارت بر کم‌فروشی و گرانفروشی نانوایی‌ها گلایه می‌کند.

هزینه‌های نانوایی نظیر حقوق کارکنان، آب و برق قیمت نان را در برخی از استان‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داد» این را رئیس کانون صنایع آرد ایران حسین یزدجردی می‌گوید.

قیمت نان پس از چندین سال ثبات، از مردادماه امسال در بیش از ۱۰ استان با نظر استانداری‌ها افزایش یافت. طی هفته گذشته نیز به جز استان‌های گیلان، زنجان، گلستان و البرز مابقی استان‌ها افزایش نرخ داشتند.

شهروند تبریزی با بیان اینکه نانوایی‌ها نان ساده نمی‌دهند، ادامه می‌دهد که «قیمت نان با کمی کنجد یا سبزی معطر ۲ برابر قیمت نان معمولی است» به طوری که در دستگاه کارتخوان نانوایی‌ها، یک قرص نان کنجدی به قیمت ۲ قرص نان ساده ثبت می‌شود. این در حالی است که به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان روح‌الله محمدی اولویت اول فروش نان در نانوایی‌ها فروش نان ساده است.

از بررسی میدانی در استان‌های مختلف می‌توان از عمده تخلفات نانوایی‌ها ثبت تعداد نان بیشتر در کارت‌خوان برای «دریافت سهمیه یارانه‌ای آرد» از طریق فروش نایلون به جای نان، کم‌کردن چونه و استفاده از برخی افزودنی‌ها مثل کنجد نام برد. بنابر مشاهدات در خصوص نان بربری و سنگک بحث وزن کم نان بیشتر مطرح است و یا وقتی مشتری ۱۰ نان درخواست می‌کند یکی را پلاستیک حساب می‌کنند و ۹ نان تحویل می‌دهند در حالی که می‌توانند گزینه نایلون را انتخاب کنند و باز هم دولا پهنا حساب کردن نان از سوی نانوایی‌ها به بهانه اینکه خرجشان با برجشان نمی‌خواند ادامه دارد.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف خوزستان صفدر شاه‌ولی نیز به فارس می‌گوید «تعداد بازرسان محدود است» و مردم خودشان باید مطالبه‌گر باشند و هرگونه تخلفی را به اطلاع ناظران و بازرسان برسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین