کد خبر: ۹۳۹۴۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶

خطر فضاسازی‌های انفعالی و انقلابی

پس از حادثه تلخ شهادت سیدحسن نصرالله اما این پرسش که برای مواجهه با این شرایط تازه چه باید کرد؟ مطرح شده است. در ارتباط با این رخداد تلخ تنها پیشنهاد من این است که به جای ایجاد برخی فضاهای کاذب که مشخص نیست آیا اساسا مفید است یا اینکه ایران را وارد تله‌ای می‌کند که اسراییل ایجاد کرده به رویکردهای هوشمندانه توجه شود.
خطر فضاسازی‌های انفعالی و انقلابی
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی ابطحی در یادداشتی نوشت:

رخداد شهادت سید حسن نصرالله یک حادثه تلخ و بسیار مهم در سطح منطقه و جهان است. طبیعی است که تاثیر غمبار و دردناکی را بر قلب جامعه اسلامی در سرتاسر جهان و جامعه انقلابی ایران بگذارد. ایران طبیعتا به دلیل ارتباطی که با لبنان و حزب‌الله دارد و به دلیل ارتباط ویژه‌ای که با شهید نصرالله داشت، اندوه عمیق‌تری را تجربه کرد. به دلیل علاقه‌ای که شهید نصرالله به رهبری ایران، تاریخ سیاسی ایران و گفتمان مقاومت داشت، از جایگاه ویژه‌ای در ناخودآگاه جمعی بسیاری از ایرانیان برخوردار است. شهید نصرالله جزو مقلدان رهبر انقلاب و علاقه‌مندان امام (ره) بود و طبیعی است که یک چنین ارتباطی، ویژگی‌های خاصی هم ایجاد می‌کند.

پس از حادثه تلخ شهادت سیدحسن نصرالله، اما این پرسش که برای مواجهه با این شرایط تازه چه باید کرد؟ مطرح شده است. در ارتباط با این رخداد تلخ تنها پیشنهاد من این است که به جای ایجاد برخی فضا‌های کاذب که مشخص نیست آیا اساسا مفید است یا اینکه ایران را وارد تله‌ای می‌کند که اسراییل ایجاد کرده به رویکرد‌های هوشمندانه توجه شود. واقع آن است که اسراییلی‌ها دوست دارند منطقه را دچار چالش کنند تا در پس آن، شکست‌هایشان را در غزه پنهان کنند. گسترده کردن چالش جنگ در لبنان، یکی از راهبرد‌هایی است که اسراییل از آن بهره می‌برد تا منطقه را به جنگ بکشاند. اینکه وارد کردن ایران به این چالش‌ها آیا یک خواسته صهیونیستی است یا نه، موضوعی است که باید در خصوص آن بحث و تبادل نظر شود. پیشنهاد من این است که در این نوع مسائل، حتما به انتظار تصمیم‌گیری‌های رهبری انقلاب باشیم. 

رهبر انقلاب هم رهبر مجاهدت‌های شهید نصرالله است و هم نگران و دلسوز تاریخ و تمدن ایران. در این شرایط مهم‌ترین کاری که همه احزاب و گروه‌ها باید به آن توجه کنند آن است که به جای ایجاد فضاسازی‌های مختلف چه فضاسازی‌های انفعالی و چه فضاسازی‌های انقلابی متوجه نقشه راهی شوند که رهبری ترسیم می‌کنند. با توجه به اینکه مجموعه اطلاعات در اختیار رهبر انقلاب است و با عنایت به اینکه طی یک سال اخیر راهبرد‌های ایشان در حفاظت از سرنوشت مردم ایران تعیین‌کننده بوده، همگی باید در انتظار تصمیمات ایشان باشیم. در واقع عقل حکم می‌کند نه جلوتر حرکت کنیم و نه عقب‌تر از راهبرد‌های ترسیم شده توسط رهبری.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین