کد خبر: ۹۳۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

تاکید بورل بر تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف جنگ

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون محکوم کردن حملات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان، اوضاع انسانی در این کشور را وخیم توصیف و بر لزوم ادامه تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف جنگ تاکید کرد.
تاکید بورل بر تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف جنگ
آفتاب‌‌نیوز :

جوسپ بورل در آستانه برگزاری نشست اضطراری وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره تحولات لبنان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: وضعیت بشردوستانه در لبنان به سرعت رو به وخامت است و تنها در چند روز حدود یک میلیون نفر آواره شده‌اند.

وی «از تلاش‌های فرانسه به دلیل هماهنگی با اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنانی ها» قدردانی کرد و افزود: افزایش کمک‌های بشردوستانه در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف جنگ ادامه دارد، ضروری است.

بر اساس برنامه اعلام شده دیپلمات‌های ارشد ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است عصر امروز (به وقت اروپای مرکزی) درباره تحولات لبنان تشکیل جلسه دهند.

بورل هفته پیش با صدور بیانیه‌ای به نمایندگی از تمامی اعضای اتحادیه، نسبت به رویارویی نظامی رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان به شدت ابراز نگرانی کرد و خواستار آتش‌بس فوری در مرز میان دو طرف شد.

با این حال گفته می‌شود که در جلسه امروز قرار است درباره واکنش بعدی اتحادیه اروپا به وخیم‌تر شدن اوضاع لبنان و ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان بحث شود.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا، از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیما‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با هشت تا ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب‌های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید و تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.

کشور‌های غربی که تاکنون به این جنایت هولناک واکنش نشان داده‌اند بدون محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، به دعوت برای خویشتن‌داری و کاهش تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین