کد خبر: ۹۳۹۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹

هواشناسی ۱۴۰۳/۷/۱۰؛ هشدار قرمز برای برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار قرمز برای برخی استان‌ها از افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خبر داد.
هواشناسی ۱۴۰۳/۷/۱۰؛ هشدار قرمز برای برخی استان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

مطابق پیش‌بینی ملی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با گذر موج تراز میانی از شمال غرب کشور به‌تدریج در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین و البرز افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. برای مناطقی از جنوب غرب و غرب نیز ابرناکی و وزش باد انتظار می‌رود.

فردا چهارشنبه در شمال غرب و برخی مناطق شمال خوزستان و لرستان رگبار پراکنده و وزش باد روی می‌دهد و در غرب ایران و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر مواج است.

روز‌های جمعه و شنبه گستره بارش‌ها در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز است. طی این روز در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

امروز و فردا افزایش نسبی دما و وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روی می‌دهد. این در حالی است که روز پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما در این مناطق پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۱

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد جنوب شرقی در محدوده ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۸ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۱.۸ متر در مناطق دور از ساحل

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۷/۱۱: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و سبک و نیمه سنگین، احتمال خسارت به کشتی‌ها و شناور‌های تجاری و ماهیگیری و خسارت به تأسیسات ساحلی، اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی و تردد شناور‌های سبک، محدودیت در تردد شناور‌های نیمه سنگین و سنگین، محدودیت تردد کشتی‌های تجاری و لنج‌های ماهیگیری انتقال شناور‌های سبک به خشکی و مناطق امن، اتخاذ تمهیدات لازم جهت محدودیت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و فعالیت‌های سکو‌های نفتی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین