کد خبر: ۹۳۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲

جزئیاتی جالب درباره فیلم بازمانده و شهادت سیدحسن نصرالله

کارگردان فیلم «به کبودی یاس» گفت: در جنگ، همیشه شهادت وجود دارد و شهادت منجر به بالندگی و تقویت بیشتر جبهه حق می‌شود، مدیران باید استقامت و استمرار داشته باشند، جریان‌سازی کنند و به تک آثار در حوزه مقاومت اکتفا نکنند. «بازمانده» یک اثر ماندگار در این حوزه شد که متاسفانه تبدیل به جریان نشد. 
جزئیاتی جالب درباره فیلم بازمانده و شهادت سیدحسن نصرالله
آفتاب‌‌نیوز :

جواد اردکانی نویسنده و کارگردان سینما درباره شهادت سیدحسن نصرالله اظهار کرد: این اتفاق، ضایعه‌ای دردناک برای محور مقاومت و جهان اسلام است. با یک نگاه تاریخی به گذشته بزرگان دین و کشور ما می‌توان فهمید که در جنگ، همیشه شهادت هست و شهادت منجر به بالندگی و تقویت بیشتر جبهه حق می‌شود.

این کارگردان به نقش اصحاب رسانه و فیلمسازان در این باره اشاره کرد و افزود: وظیفه اصحاب رسانه در میان‌مدت و درازمدت و خصوصا در جنگ با رژیم صهیونیستی، این است که این جنایت‌ها را به زبان هنر به تصویر بکشند و به مردمان همه جای دنیا از زوایای مختلف، منتقل کنند. وظیفه کوتاه مدت فیلمسازان این است در همین روز‌ها اجازه ندهند روحیه یاس و شکست در میان مردم و جبهه مقاومت ایجاد شود؛ چراکه ایجاد این روحیه خطرناک‌تر از اصل اتفاق است

وی ادامه داد: وظیفه کوتاه‌مدت فیلمسازان نیز این است در همین روز‌ها مراقب باشند و اجازه ندهند روحیه یاس و شکست در میان مردم و جبهه مقاومت ایجاد شود؛ چرا که ایجاد این روحیه خطرناک‌تر از اصل اتفاق است.

اردکانی، سینما را مدیوم مناسبی برای به تصویرکشیدن پرتره‌ای از زندگی سران جبهه مقاومت دانست و گفت: سینمای ایران به شرطی می‌تواند در این گونه فیلم بسازد که اراده‌ای واقعی بین مدیران و هنرمندان وجود داشته باشد؛ اراده‌ای که سال‌هاست اثری از آن نمی‌بینیم.

وی اظهار کرد: اگر این اراده در بین هنرمندان وجود داشته باشد، در بین مدیران اصلا وجود ندارد. حضور اندکی که ما از نظر رسانه‌ای و هنری در جهان اسلام، محور مقاومت و کشور‌های منطقه داشتیم، به شدت قابل‌تامل است.

«بازمانده» تبدیل به جریان نشد
کارگردان فیلم به کبودی یاس با بیان اینکه جنگ، جنگ رسانه‌هاست، ادامه داد: برخی کشور‌های منطقه‌ای مانند ترکیه، در سال‌های اخیر تولیدات موفقی داشتند و کشوری همچون هند هم که از قبل موفق بود، اما ایران در موضوع مقاومت و موضوعات دیگر حتی حضور پررنگی ندارد و غایب است. بخش بزرگی از این جنگ، جنگ رسانه‌ای است و ما تا به حال این جنگ رسانه‌ای را باختیم. باید جهانی و منطقه‌ای به تولید یک اثر نگاه کنیم، اما قادر به جذب مخاطبان حتی مخاطبان هم‌سلیقه با خودمان در منطقه نیستیم

اردکانی توضیح داد: اگر مدیران از خواب غفلت بیدار نشوند، این شکست در یک جنگ بلندمدت، به شدت آسیب‌زننده است و آثار میدانی تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

کارگردان فیلم شور شیرین با اشاره به دغدغه‌مندی هنرمندان درباره جبهه مقاومت تشریح کرد: میان هنرمندان، طیف‌های متفاوتی داریم؛ از کسانی که معتقدند نه غزه، نه لبنان و کسانی که معتقدند هم غزه، هم لبنان و هم ایران. مدیران، اما باید به اندازه‌ای استقامت و استمرار داشته باشند که جریان‌سازی کنند و به تک آثار اکتفا نکنند. بازمانده یک اثر ماندگار در این حوزه شد، اما تبدیل به جریان نشد.

وی درباره جهان‌شمولی آثار و فیلم‌های ایرانی تاکید کرد: محصولاتی که در ایران تولید می‌شوند، باید بتوانند در جهان اسلام مخاطب داشته باشند. باید جهانی و منطقه‌ای به تولید یک اثر نگاه کنیم، اما قادر به جذب مخاطبان، حتی مخاطبان هم‌سلیقه با خودمان در منطقه نیستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین