کد خبر: ۹۳۹۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۵
از طریق میرتاج‌الدینی در سفر به لبنان

ایران خواستار حمایت لبنان از پرونده هسته‌ای شد

جمهوری اسلامی ایران انتظار حمایت لبنان از پرونده هسته‌ای خود را دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: معاون حقوقی و پارلمانی با اشاره به سفر اخیر خود به لبنان گفت: در دیدار با میشل سلیمان، خواستار حمایت لبنان در پرونده هسته‌ای ایران شدیم.

غلامرضا میرتاج‌الدینی پیش از ظهر امروز در جلسه مطبوعاتی خود با خبرنگاران كه حول محور سفر اخیر وی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به لبنان جهت شركت در همایش بین‌المللی مقاومت صورت گرفته بود،اظهار داشت:این سفر سه روزه برای رساندن پیام رییس جمهور به همایش بین‌المللی مقاومت كه در بیروت برگزار شد،صورت گرفت و در حاشیه این سفر با مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی لبنان دیدارهایی صورت گرفت.

معاون پارلمانی به دیدارهای انجام شده در سفر هیات ایرانی به لبنان اشاره كرد و گفت: درحاشیه این سفر دیدارهایی با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس لبنان انجام شد كه در دیدار با میشل سلیمان تاكید شده كه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی و پشتیبان امنیت و آرامش كشورهای اسلامی به خصوص لبنان بوده و از تجاوزهای رژیم صهیونیستی از لبنان دفاع كرده‌است.

وی با بیان اینكه اخیرا لبنان جز كشورهای موقت در شورای امنیت قرار گرفته،عنوان كرد: در دیدار با رییس جمهور لبنان تاكید شده كه جمهوری اسلامی ایران انتظار حمایت لبنان از پرونده هسته‌ای خود را دارد كه میشل سلیمان نیز در این دیدار ضمن تاكید بر حق هسته‌ای ایران حمایت خود را از مواضع جمهوری اسلامی ایران در پرونده هسته‌ای اعلام كرد.

میرتاج‌الدینی با بیان اینكه رییس جمهور لبنان مواضع این كشور را ضداسرائیلی توصیف كرد،خاطرنشان كرد: میشل سلیمان گفت كه تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان هنوز قطع نشده و هرچه همگرایی در این كشور بیشتر باشد به ضد اسرائیل خواهد بود.

معاون پارلمانی رییس جمهور در ادامه این گزارش به دیدار با ”نبی بری“ رییس مجلس لبنان اشاره كرد و گفت:در این دیدار رییس مجلس لبنان به حوادث داخلی ایران اشاره كرد و عنوان داشت كه در همه كشورها مخالفانی وجود دارد ولی این موضع از سوی سایر كشورها برای ایران بزرگ‌نمایی می‌شود و این مسئله را تبدیل به موضوع بزرگی كرده‌اند.

وی ادامه داد:در ادامه این دیدار نبی بری به اقدام اخیر كنگره آمریكا برای تحریم شبكه‌های حامی مقاومت اشاره كرد و یادآور شد كه ایران سوریه و جنوب لبنان باید به مثابه مثلث الماس در منطقه عمل كنند و همسویی آنها باعث حمایت مقاومت در منطقه می‌شود. 

میر‌تاج‌الدینی در ادامه این نشست مطبوعاتی به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در پاسخ به این سئوال كه آیا ناگفته‌هایی در این دیدارها وجود دارد؟ اظهار داشت:همیشه ناگفته‌هایی هست كه در شرایط و زمان‌های خاص مطرح می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود:البته در این دیدارها سئوالهای از ما داشتند،اما براین نكته نیز تاكید شد كه ما از مسایل داخلی ایران نگران نیستیم زیرا هم ایران را و هم رهبر فرزانه آن را می شناسیم.

میرتاج‌الدینی در پاسخ به سئوال دیگری درباره جزییات دیدار با علامه فضل‌الله نیز گفت: در این دیدار ایشان حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران و رهبری نظام بیان كردند و گفتند كه رهبر انقلاب اسلامی همانند امام خمینی ایران را اداره می‌كند.

وی ادامه داد: البته در این دیدار علامه فضل الله خواستار برقراری روابط ایران با مصر شد كه ما هم در پاسخ گفتیم كه در این مسیر موانعی وجود دارد كه از جمله این موانع مواضع مصر درباره مقاومت و رژزیم صهمیونیستی است.

به گفته نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دیداربه شیخ فضل الله گفته شد كه دیوار آهنی مصر در غزه یكی از مسایل مورد اختلاف ایران با مصر است.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا كه پرسید آیا در این دیارها به تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی درباره ایران نیز بحثی صورت گرفت،گفت: همواره در این دیدارها تهدید علیه كشورهای منطقه از جمله ایران در معادلات سیاسی مورد بحث قرار می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین