کد خبر: ۹۳۹۸۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷

موضوعات اصلی دعوا در خانواده‌ها چیست؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اختلافات خانوادگی در خانواده‌های آمریکایی به طور عمده حول محور موضوعاتی همچون مشکلات ارتباطی، کارهای خانه و مدیریت مالی می‌چرخد. این تحقیق که شامل نظرسنجی از نزدیک به 600 والدین بود، جزئیات جالبی از چالش‌های رایج بین زوج‌ها و فرزندان در سنین مختلف را فاش می‌کند و تأکید می‌کند که رسیدگی به این تنش‌ها می‌تواند به بهبود روابط و تحقق اهداف خانوادگی کمک کند.
موضوعات اصلی دعوا در خانواده‌ها چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

یک مطالعه جدید به بررسی موضوعاتی پرداخته است که منجر به بروز اختلافات در خانواده‌های آمریکایی می‌شود. در این تحقیق، نزدیک به ۶۰۰ بزرگسال که والدین حداقل یک کودک بین ۴ تا ۱۷ سال بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج کلیدی که از این مطالعه حاصل شد بدین صورت بود: 

اختلافات زوجین: اصلی‌ترین دلیل بروز تنش در بین زوج‌ها، مشکلات ارتباطی بود. سایر موضوعات مهم در این زمینه شامل:

خلق و خو و رفتار‌های عصبی

سبک‌های فرزندپروری

کار‌های خانه

مدیریت مالی

والدین و نوجوانان: در بین والدین و فرزندان نوجوان، نتایج نشان داد که کار‌های خانه و نامرتبی اتاق‌ها منجر به بیشترین بحث‌ها می‌شود. سایر موضوعات مهم شامل استفاده از فناوری و تلفن‌های همراه بود.

والدین و کودکان کوچک: در مورد والدین و کودکان کوچک‌تر، اصلی‌ترین موضوعات تنش‌زا شامل تأخیر در خواب، عدم اطاعت از دستورات و غذا‌های انتخابی بود.

یکی از نویسندگان این مطالعه بیان کرده است که این مشکلات در انواع مختلف خانواده‌ها رایج است و افزود: «هر چه بیشتر بتوانیم به خانواده‌ها کمک کنیم تا با اطمینان به این نقاط تنش‌زا بپردازند، بهتر می‌توانیم به آن‌ها در رسیدن به اهداف و آرزوهایشان برای فرزندانشان و روابط زناشویی‌شان کمک کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین