کد خبر: ۹۳۹۸۳۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

کاخ سفید: بایدن و هریس در حال رصد حمله ایران؛ دستور رئیس جمهور آمریکا برای کمک به اسرائیل

کاخ سفید در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل اعلام کرد که جو بایدن و کامالا هریس معاون او ر حال رصد حمله ایران به اسرائیل هستند و رئیس جمهور آمریکا دستور کمک به اسرائیل را صادر کرده است.
کاخ سفید: بایدن و هریس در حال رصد حمله ایران؛ دستور رئیس جمهور آمریکا برای کمک به اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ارتش این کشور دستور داد تا به دفاع اسرائیل در برابر حملات ایران و سرنگونی موشک‌هایی که اسرائیل را هدف قرار می‌دهند، کمک کند.

کاخ سفید همچنین گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، حمله ایران به اسرائیل را زیر نظر دارند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا که ناتوان از کنترل اسرائیل و پایان دادن به حملات او به غزه و لبنان است، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: امروز صبح، با معاون و تیم امنیت ملی خود برای گفتگو در مورد برنامه‌های ایران به منظور حمله موشکی قریب الوقوع علیه اسرائیل تشکیل جلسه دادیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود: ما درباره چگونگی آمادگی آمریکا برای کمک به اسرائیل در دفاع در برابر این حملات و محافظت از نیرو‌های آمریکایی در منطقه بحث کردیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.

در بیانیه سپاه آمده است: امت بزرگ اسلامی ملت شریف و شهید پرور ایران لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرارداد که جزئیات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید.

سپاه پاسداران افزود: خاطر نشان می‌سازد این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سپاه همچنین هشدار داد: اخطار داده می‌شود چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین