کد خبر: ۹۴۰۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴
تبلیغات

ایتالیا سکوی پرتاب مهاجران ایرانی!

بورسیه استانی ایتالیافکر می‌کنیم کمتر ایرانی پیدا شود که رویای حضور در سرزمین فرصت‌ها یعنی آمریکا را حداقل برای یک بار هم که شده در سر نپرورانده باشد.
ایتالیا سکوی پرتاب مهاجران ایرانی!
آفتاب‌‌نیوز :

مهاجرت به آمریکا از دیرباز هدف خیلی از مهاجران ایرانی بوده و می‌باشد به طوری که حتی حاضر است برای این آرزو راه و مسیر دیگری انتخاب کند که در نهایت منجر به ورود او به امریکا شود. در واقع مهاجر ایرانی که فعلا و در حال حاضر به هر دلیلی شرایط مهاجرت به آمریکا را ندارد به دنبال استفاده از کشوری خوب جهت سکوی پرتاب می‌باشد.

ایتالیا در سال‌های اخیر دقیقا نقش سکوی پرتاب را برای مهاجران ایرانی که قصد حضور در کشور‌هایی همچون آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و حتی کشور‌های درجه یک شمال اروپا مثل هلند را دارند بازی می‌کند!

اما چرا ایتالیا می‌تواند سکوی پرتاب خوبی باشد؟!

۱- شرایط آسان پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا:

در بین کشور‌های اروپایی که در هسته اصلی کشور‌های قدرتمند دنیا هستند هیچ کدام به اندازه ایتالیا شرایط آسان پذیرش تحصیلی و ویزا را ندارند. دانشگاه‌های ایتالیا به نسبت دانشگاه‌های سایر کشور‌های اروپایی شرایط ساده تری برای دادن پذیرش دارند و همزمان سفارت ایتالیا در تهران پیچیدگی خاصی برای دادن ویزای تحصیلی ایتالیا ندارد! انتخاب ایتالیا توسط متقاضیان ایرانی در سال‌های اخیر آنچنان رشد چشمگیری داشته است که بنا به اعلام غیر رسمی سفارت ایتالیا در تهران در سال تحصیلی ۲۳-۲۰۲۲ بیش از ۵ هزار درخواست ویزای تحصیلی از طرف دانشجویان ایرانی دریافت کرده است!

۲- ایتالیا دروازه ورود به اروپا.

شما با دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا عملا و همزمان دروازه ده‌ها کشور اروپایی را به روی خود باز کرده اید و همزمان تجربه زندگی در دنیای آزاد را خواهید داشت! باز شدن دروازه بسیاری از کشور‌های اروپایی آنقدر چشمگیر است که صد‌ها دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل شده از دانشگاه‌های ایتالیا توانسته اند از این فرصت استفاده کنند و در حال حاضر در کشور‌های مطرح شمال اروپا مخصوصا حوزه اسکاندیناوی در حال حاضر مشغول به کار و زندگی باشند!

۳- رویای تحصیل در آمریکا:

اگر جز افرادی هستید که رویای تحصیل در مقاطع بالاتر مخصوصا دوره دکترا را در سر دارید و در حال حاضر شرایط حضور در امریکا برای شما فراهم نیست، ایتالیا می‌تواند مقصد و واسطی وسوسه برانگیز برای شما باشد.

به دلیل وجود دانشگاه‌های بسیار مطرح و با کیفیت در ایتالیا همچون پلی تکنیک میلان، بوکونی میلان، سپینزا رُم، بلونیا، پلی تکنیک تورین و پادووا شما شانس این رو دارید که بعد از فارغ التحصیلی از این دانشگاه‌ها برای مقطع بالاتر برای دانشگاه‌های کشور‌هایی همچون آمریکا، انگلیس و کانادا اقدام کنید قطعا داشتن مدرک معتبری از یکی از این دانشگاه‌ها در رزومه شما تاثیر بسیار زیادی در گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه مد نظر شما خواهد داشت.

این روش مسیری بسیار جذاب برای صد‌ها دانشجویان ایرانی بوده است که در حال حاضر یکی از دانشگاه‌های کشور‌هایی مثل امریکا، کانادا، انگلیس یا استرالیا در حال تحصیل هستند!

در این بین دانشگاه پلی تکنیک میلان از نظر رتبه بندی‌های بین المللی بهترین دانشگاه ایتالیا است که این دانشگاه در بهترین شهر ایتالیا برای تحصیل یعنی میلان قرار دارد.

۴- تحصیل ارزان و با کیفیت:

به دلیل وجود کمک هزینه‌های زیاد و متنوع در دانشگاه‌های ایتالیا شما این شانس رو دارید که عملا در این کشور در بالاترین سطح و رایگان تحصیل کنید! بنا به گزارش وزارت علوم و آموزش کشور ایتالیا دانشجویان خارجی به بیش از ۱۵ نوع مختلف بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در ایتالیا دسترسی دارند که معروف‌ترین آن‌ها یعنی بورسیه استانی ایتالیا می‌باشد که صرفا با توجه به شرایط مالی متقاضی به فرد دانشجو تعلق می‌گیرد. در واقع یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور ایتالیا در طی دو سال تحصیل در ایتالیا نه تنها شهریه‌ای به دانشگاه‌های ایتالیا پرداخت نمیکند بلکه در طی این دو سال شانس این را دارد که رقمی حدود ۱۵ هزار یورو کمک هزینه تحصیلی از دولت ایتالیا دریافت کند!

۵- ارائه رشته‌های متنوع دانشگاهی

در دانشگاه‌های ایتالیا که عملا ایتالیایی زبان هستند شما شانس این رو دارید که در بیش از ۷۵۰ عنوان رشته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و تمامی رشته‌ها در مقطع دکترا به زبان انگلیسی تحصیل کنید! کمتر کشور اروپایی لاتین زبانی پیدا میکنید که این چنین موقعیت بی نظیری در اختیار دانشجویان خارجی قرار دهد حتی بیشتر از کشوری مثل المان! عملا میشه گفت رشته‌ای نیست که شما در دانشگاه‌های ایتالیا نتوانید به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهید!

با همه‌ی این تفاسیر ایتالیا به قطب جدید و مقصدی به صرفه برای دانشجویان ایرانی تبدیل شده است این موضوع اینقدر ترند شده است که هر روزه به تعداد بلاگر‌ها و دفاتر مهاجرتی که در حوزه ایتالیا فعالیت دارند افزوده می‌شود!

ایتالیا به زودی به مرکزی در جنوب اروپا با تعداد جامعه ایرانی بسیار زیاد تبدیل خواهد شد!

مهاجرت تحصیلی ایتالیا

سخن پایانی

همواره یکی از دشواری‌های تحصیل در خارج از کشور یافتن دانشگاه‌های مطرح و تراز اول است که ساناگیتی با بهره گیری از پلتفرم هوشمند خود٬ اطلاعات بیش از ۷۵۰ رشته تحصیلی دانشگاه‌های ایتالیا را به صورت رایگان در اختیار متقاضیان تحصیل در ایتالیا قرار داده است تا بتوانند به راحتی مسیر آینده خود را انتخاب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین