کد خبر: ۹۴۰۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳

انفجار بمب، فرودگاه ژاپنی را تعطیل کرد

منابع رسانه‌ای از انفجار بمبی آمریکایی در فرودگاهی در ژاپن خبر دادند.
انفجار بمب، فرودگاه ژاپنی را تعطیل کرد
آفتاب‌‌نیوز :

یک بمب آمریکایی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم که در فرودگاه میازاکی ژاپن دفن شده بود، شامگاه چهارشنبه به‌طور کامل منفجر و بخشی از این فرودگاه را تخریب کرد.

طبق گزارش منابع رسانه‌ای، این انفجار یک حفره بزرگ در تاکسی‌وی فرودگاه ایجاد کرده و عملکرد این فرودگاه مختل شده است.

منابع رسانه‌ای ژاپنی و روسی نیز گزارش کردند که این انفجار زمانی رخ داد که فرودگاه ساحلی چندان شلوغ نبود و هیچ هواپیمایی از نزدیکی محل انفجار عبور نمی‌کرد.

فیلم‌های نظارتی که در فضای مجازی پخش می‌شوند، انفجاری را نشان می‌دهند که ستون بلندی از خاک و دود را به هوا می‌فرستد. الگوی انفجار نشان می‌دهد که این بمب در اعماق زمین دفن شده است.

این انفجار دهانه بزرگی را در کنار یکی از تاکسی‌وی فرودگاه برجا گذاشت. این حادثه باعث تعطیلی این تاسیسات و لغو بیش از ۷۰ پرواز شد.

انتظار می‌رود پس از پر شدن حفره و ترمیم سطح تاکسی‌وی فرودگاه روز پنجشنبه دوباره به فعالیت عادی خود بازگردد.

به گفته رسانه‌های محلی، نیرو‌های دفاع شخصی ژاپن و پلیس معتقدند که انفجار ناشی از یک بمب ۵۰۰ پوندی آمریکایی بود که از زمان جنگ جهانی دوم در زیر فرودگاه مدفون بود. مقامات در حال حاضر در حال بررسی علل انفجار ناگهانی هستند.

فرودگاه میازاکی در ابتدا به عنوان یک فرودگاه نظامی در سال ۱۹۴۳ در پایگاه نیروی دریایی امپراتوری ژاپن ساخته شد. این فرودگاه به‌عنوان یکی از نقاط عملیاتی پرواز‌های انتحاری خلبانان ژاپنی در دوران جنگ جهانی استفاده می‌شد. 

تقریبا ۵۰ عملیات کامیکازه با استفاده از این فرودگاه انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین