کد خبر: ۹۴۰۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۵
نماینده مردم یزد در مجلس

اولیا: افراط‌گری به سرمایه اجتماعی ضربه می‌زند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: نماینده یزد‌ وصدوق در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: : اولین زیان افراط ‌گری به سرمایه اجتماعی است و نیروهایی كه افراط‌ گرا هستند در جدال با هم در ایجاد فضای بدبینی و اتهام تلاش می‌كنند كه همدیگر را از صحنه خارج كنند.

علی‌اكبر اولیا ، با بیان اینكه بزرگان نظام می‌توانند در مقابل افراط‌گری‌ها نقش اعتدالی و تعادل‌بخش ایجاد كنند، اظهار داشت: چهره‌ها و شخصیت‌های علمی و فرهنگی و دینی وزنه‌های تعادل هر جامعه‌ای هستند و تبعا در فضای امروز جامعه كه با التهاب‌ها و مشكلاتی همراه است انتظار می‌رود كه این شخصیت‌ها بتوانند نقش اعتدالی در جامعه ایجاد كنند.

وی با بیان اینكه امیدواریم كه فضا برای ورود بزرگان به صحنه فراهم شود، تصریح كرد: بزرگان نظام با ورود خود به صحنه در شرایط كنونی می‌توانند آرامش را به جامعه برگردانند.

عضو فراكسیون خط امام(ره) با تاكید بر اینكه افراط‌گری موجب زیان در همه زمینه‌ها خواهد شد، خاطرنشان كرد: اولین زیان افراط‌گری به سرمایه اجتماعی است و نیروهایی كه افراط‌گرا هستند در جدال با هم در ایجاد فضای بدبینی و اتهام تلاش می‌كنند كه همدیگر را از صحنه خارج كنند.

اولیا با بیان اینكه افراد بسیاری در این فضای غبارآلود احساس می‌كنند كه نمی‌توانند نقش ایفا كنند، گفت: این افراد احساس می‌كنند كه نمی‌توانند در صحنه حضور داشته باشند و بزرگترین خسران، كه خسران سرمایه اجتماعی است اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: به دنبال افراط‌گری و خسران اجتماعی در عرصه‌های اقتصادی نیز جامعه دچار خسران خواهد شد چراكه هم فرصت‌ها و ظرفیت‌های فكری، معنوی و مادی جامعه را از دست خواهیم داد.
عضو كمیسیون مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان كرد: به دنبال افراط‌گری سرمایه‌های ملی به جای اینكه صرف ساختن و آبادی كشور و حل مشكلات مردم شود به بحث‌های حاشیه‌ای معطوف می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین