کد خبر: ۹۴۰۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

دبیر کل جدید ناتو در اولین سفر خود به اوکراین رفت

مارک روته، دبیرکل جدید ناتو، روز پنجشنبه در اولین سفر رسمی خود از زمان آغاز به کار به اوکراین رفت و متعهد شد که این ائتلاف از کی‌یف در جنگ با روسیه حمایت می‌کند.
دبیر کل جدید ناتو در اولین سفر خود به اوکراین رفت
آفتاب‌‌نیوز :

روته در حالی که دو بار آژیر حمله هوایی در کی‌یف به صدا درآمد، با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پایتخت این کشور دیدار کرد.

رئیس جدید ناتو هنگام آغاز به کار در روز سه شنبه وعده داد که به حمایت غرب از اوکراین کمک می‌کند. روته ابراز اطمینان کرد که می‌تواند با هر کسی که در ماه نوامبر به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شود، کار کند.

زلنسکی گفت که قبل از نشست هفته آینده ناتو در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، با روته درباره جزئیات «طرح پیروزی» اوکراین گفتگو کرده است. این نشست رهبران دفاعی از بیش از ۵۰ کشور را گرد هم می‌آورد که به طور منظم برای هماهنگ کردن کمک‌های تسلیحاتی برای جنگ با هم دیدار می‌کنند.

زلنسکی و روته در مورد وضعیت میدان نبرد و نیاز‌های خاص واحد‌های نظامی اوکراین گفتگو کردند. زلنسکی بار دیگر تاکید کرد که اوکراین به تسلیحات بیشتری از جمله تسلیحات دوربردی که مدتهاست درخواست کرده، نیاز دارد.

زلنسکی از کشور‌های غربی خواست تا محدودیت‌های استفاده اوکراین از تسلیحات دوربرد ارائه شده توسط غرب برای حمله به عمق روسیه را لغو کنند.

رئیس جمهور اوکراین عنوان کرد: البته ما می‌خواهیم اوکراین فراموش نشود. اما بهترین راه برای فراموش نکردن اوکراین، ارائه تسلیحات مناسب و مجوز‌های لازم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین