کد خبر: ۹۴۰۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

سازمان ملل: هرگونه تشدید درگیری در لبنان برای کل منطقه فاجعه‌آمیز خواهد بود

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید برای محافظت از غیرنظامیان تلاش کند، تاکید کرد: هرگونه تشدید درگیری در لبنان برای کل منطقه فاجعه‌آمیز خواهد بود.
سازمان ملل: هرگونه تشدید درگیری در لبنان برای کل منطقه فاجعه‌آمیز خواهد بود
آفتاب‌‌نیوز :

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در گفتگو با شبکه خبری قاهره در ارتباط با حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان، اظهار کرد: ما پیش از این شاهد تخلفات در غزه بودیم و نمی‌خواهیم دوباره شاهد تکرار آن تخلفات در لبنان باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نگران تلفات غیرنظامیان در لبنان و همچنین در طولکرم در کرانه باختری هستیم، خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی باید برای محافظت از جان غیرنظامیان و توقف حمله به بیمارستان‌ها تلاش کند.

فرحان با تاکید بر اینکه همه کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی باید برای توقف تشدید تنش‌ها در غزه و لبنان تلاش کنند، گفت: ما شبانه‌روز در حال تلاش و برقراری ارتباط با همه طرف‌ها هستیم تا اوضاع فعلی آرام شود، اما سازمان ملل به تنهایی و بدون مشارکت کشور‌های دنیا کار چندانی از پیش نخواهد برد چرا که این سازمان از ابتدا هم بر اساس همکاری و مشارکت کشور‌ها در انجام امور مختلف پایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) بیمارستان شهید «صلاح غندور» در جنوب لبنان را بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی جمعه شب دستور تخلیه بیمارستان شهید صلاح غندور در شهر «بنت جبیل» در جنوب لبنان را صادر کرده بود.

کارکنان بیمارستان به دلیل کمبود وقت و برای نجات جان بیماران با خودرو‌های شخصی اقدام به انتقال بیماران کردند.

درحالی که کادر بیمارستان در حال تخلیه بیماران بودند، این بیمارستان هدف حمله هوایی قرار گرفت.

در این حمله ۹ عضو کادر درمانی زخمی شدند که که حال بیشتر آن‌ها وخیم اعلام شده است.

از سوی دیگر پهپاد‌های رژیم صهیونیستی نیز پیش‌تر یک ساختمان را در اردوگاه البداوی در شهر طرابلس هدف قرار دادند که در جریان این حمله یک واحد مسکونی مورد حمله پهپادی قرار گرفت و منهدم شد و یک عضو حماس به همراه سه نفر از اعضای خانواده او در شمال لبنان به شهادت رسیدند.

یک منبع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگو با تلویزیون «العربی» اعلام کرد که این عضو حماس در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به اردوگاه فلسطینی نشین «البداوی» در شهر طرابلس در شمال لبنان به شهادت رسیده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سعید عطا الله علی از سران این جنبش به همراه همسر و دو کودک او در این حمله پهپادی ترور شده و به شهادت رسیده‌اند.

حماس در این بیانیه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تاوان این جنایات خود را پرداخت خواهد کرد.

در همین حال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از نخستین دقایق بامداد امروز (شنبه) تاکنون در چند نوبت مناطقی از پایتخت لبنان از جمله «الشویفات» و «برج البراجنه» و اطراف مجتمع فرهنگی حضرت قائم (عج) را بمباران کردند.

بمباران مجدد گذرگاه مرزی المصنع میان لبنان و سوریه از دیگر عملیات‌های تجاوزکارانه ارتش رژیم صهیونیستی در بامداد امروز شنبه بود.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی این گذرگاه را بامداد جمعه بمباران و مسیر رفت و آمد میان دو کشور از این نقطه مرزی را قطع کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین