کد خبر: ۹۴۰۴۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴
تبلیغات

کنکور ۱۴۰۴ تجربی چگونه خواهد بود؟

در این مقاله به بررسی چگونگی کنکور تجربی ۱۴۰۴ پرداختیم و سعی کردیم به بیشتر سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. اگر می‌خواهید به صورت تخصصی با مشاورین کنکور صحبت کنید، مراجعه به سایت مشاوره‌ای ما بهترین گزینه برای شماست. مشاوران حاذق و باتجربه در این سایت، بهترین راهنمایی‌ها را به شما ارائه خواهند داد.
کنکور ۱۴۰۴ تجربی چگونه خواهد بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

کنکور ۱۴۰۴ تجربی با تغییرات گسترده‌ای روبرو است که شرایط این آزمون را با دیگر کنکور‌ها متفاوت می‌کند. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که داوطلبان کنکور با آن مواجه هستند، این است که کنکور ۱۴۰۴ تجربی چگونه خواهد بود. اگر مایلید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

زمان برگزاری و تاریخ ثبت‌نام در کنکور ۱۴۰۴ تجربی

نوبت اول کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۴ در روز‌های ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و زمان ثبت‌نام آن از ۲۰ آبان ماه سال جاری آغاز خواهد شد. نوبت دوم کنکور نیز در روز‌های ۵ و ۶ تیر ماه برگزار می‌شود که تاریخ ثبت‌نام آن در اواخر اسفند امسال مشخص خواهد شد. معمولاً سازمان سنجش یک بازه زمانی کوتاه چند روزه نیز برای داوطلبانی که از ثبت‌نام جا مانده‌اند در نظر می‌گیرد تا بتوانند در فرصت‌های اعلامی ثبت‌نام کنند.

نقش تأثیر معدل در قبولی کنکور ۱۴۰۴ تجربی

برای موفقیت در کنکور تجربی ۱۴۰۴، باید به دو نکته اساسی توجه کنید: اول، توانایی پاسخ‌گویی به سوالات چهار گزینه‌ای کنکور و دوم، کسب بیشترین نمره در امتحانات نهایی خرداد ماه که به صورت تشریحی برگزار می‌شوند.

نقش تاثیر معدل در کنکور تجربی ۱۴۰۴

طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۶۰ درصد از قبولی در کنکور تجربی ۱۴۰۴ به امتحانات نهایی و تأثیر معدل بستگی دارد، در حالی که ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز مربوط به نمره کنکور سراسری است. مهم‌ترین توصیه مشاوره کنکور به شما این است که با توجه به زمان مناسب برای پاسخگویی به سوالات امتحانات نهایی و سهولت تصحیح سوالات تشریحی، تا حد امکان برای کسب نمره ۲۰ در این امتحانات تلاش کنید.

زیرا هرچه تراز سوابق تحصیلی شما بالاتر باشد، قبولی در کنکور ۱۴۰۴ تجربی برای شما آسان‌تر خواهد بود. همچنین، داوطلبان پایه یازدهم که در سال ۱۴۰۳ فارغ‌التحصیل شده‌اند و از نمرات خود راضی نیستند، یا آن دسته از داوطلبانی که سابقه تحصیلی ندارند، باید نسبت به ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی اقدام نمایند.

ضرایب دروس و منابع کنکور تجربی ۱۴۰۴

بهترین روش برای برنامه‌ریزی موفق در کنکور ۱۴۰۴ تجربی، سازمان‌دهی مطالعه بر اساس اهمیت هر درس و میزان دشواری سوالات آن است. برنامه‌ریزی مناسب نه‌تن‌ها باید شامل زمان‌بندی دقیق باشد، بلکه توجه ویژه‌ای به نقاط قوت و ضعف هر فرد در دروس مختلف داشته باشد. برخی دروس مانند زیست‌شناسی و شیمی، به دلیل ضرایب بالا اهمیت بیشتری دارند و باید زمان بیشتری برای مطالعه آن‌ها در نظر گرفته شود. به همین دلیل، تمرکز بر دروسی که ضریب بالاتری دارند، شانس موفقیت در کنکور را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

یکی از اشتباهات رایج داوطلبان، فرار از مطالعه دروس دشوار است. این کار باعث می‌شود که در نهایت نیاز به تلاش بیشتری برای جبران کمبود‌ها داشته باشند. در حالی که اگر از همان ابتدا دروس سخت و سنگین مانند فیزیک و ریاضی به‌طور منظم در برنامه‌ریزی گنجانده شوند، نتیجه بهتری به دست خواهد آمد.

ضرایب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۴

آگاهی از ضریب دروس کنکور تجربی ۱۴۰۴ به شما کمک می‌کند تا مطالعه خود را به‌طور مؤثرتری سازمان‌دهی کنید. با مدیریت صحیح زمان و منابع، می‌توانید به‌جای تمرکز بی‌رویه بر روی همه دروس، روی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مباحث کار کنید و به اهداف خود در کنکور دست یابید.

در ادامه، ضرایب هر درس و منابع کنکور تجربی ۱۴۰۴ به شرح زیر است:

ضریب درس زیست‌شناسی: ۱۲

ضریب درس شیمی: ۹

ضریب درس فیزیک: ۷

ضریب درس ریاضی: ۷

ضریب درس زمین‌شناسی: ۱

برای منابع کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۴، دروس مورد نیاز به ترتیب شامل سال دهم چاپ ۱۴۰۲-۱۴۰۱، سال یازدهم چاپ ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و سال دوازدهم چاپ ۱۴۰۴-۱۴۰۳ هستند.

تعداد دفترچه، سوالات و زمان پاسخگویی در کنکور ۱۴۰۴ تجربی

از کنکور سراسری سال ۱۴۰۲، تعداد دفترچه و سوالات کنکور به دلیل تقلب‌های گسترده در سال‌های گذشته و لو رفتن سوالات تغییراتی داشته است. این تغییرات منجر به افزایش تعداد دفترچه‌های سوالات کنکور تجربی به سه عدد (در بهیاری چهار عدد) و تقسیم‌بندی سوالات در دفترچه‌های مختلف شده و این رویکرد در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

جزئیات هر دفترچه کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۴ به صورت زیر است:

دفترچه اول: شامل تست‌های درس زیست‌شناسی با ۴۵ دقیقه زمان پاسخ‌دهی.

دفترچه دوم: شامل تست‌های فیزیک و شیمی با ۷۵ دقیقه زمان پاسخ‌دهی.

دفترچه سوم: شامل تست‌های درس ریاضی و زمین‌شناسی با ۶۰ دقیقه زمان پاسخ‌دهی.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی چگونگی کنکور تجربی ۱۴۰۴ پرداختیم و سعی کردیم به بیشتر سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. اگر می‌خواهید به صورت تخصصی با مشاورین کنکور صحبت کنید، مراجعه به سایت مشاوره‌ای ما بهترین گزینه برای شماست. مشاوران حاذق و باتجربه در این سایت، بهترین راهنمایی‌ها را به شما ارائه خواهند داد.

گروه مشاوره‌ای رابین با هدف مشاوره و برنامه ریزی کنکور سراسری فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ شروع کرده است و ما مفتخریم که در رسیدن بیش از ۱۰۰۰ داوطلب کنکور سراسری به رشته و دانشگاه دلخواه خود سهیم بوده ایم. اکنون که در اینجا حضور دارید این نوید را می‌دهیم که شما هم می‌توانید به موفقیت برسید.

سوالات متداول

آیا امکان شرکت داوطلبان دیپلم انسانی و ریاضی در کنکور تجربی ۱۴۰۴ وجود دارد؟ بله، متقاضیان دیپلم انسانی و ریاضی نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۴ در چند ساعت برگزار می‌شود؟ برای داوطلبان کنکور تجربی، مدت زمان پاسخ‌دهی به سوالات زیست شناسی ۴۵ دقیقه، فیزیک ۴۰ دقیقه، شیمی ۳۵ دقیقه، ریاضی و زمین شناسی ۶۰ دقیقه در مجموع ۱۸۰ دقیقه (۳ ساعت) می‌باشد

آیا نسبت به دیگر گروه‌های آزمایشی، شانس قبولی در رشته‌های کنکور تجربی بیشتر است؟ متقاضیان کنکور تجربی در مقایسه با کنکور ریاضی شانس کمتری برای قبولی در رشته‌های ارائه شده دارند، زیرا کنکور تجربی دارای تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین