کد خبر: ۹۴۰۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱

انتقاد شدید عراقچی از بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات اسرائیل

«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان که برای رایزنی با دولت سوریه در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به دمشق سفر کرده است، صبح امروز (شنبه) با «بسام الصباغ» وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
انتقاد شدید عراقچی از بی‌عملی شورای امنیت در قبال جنایات اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

در این دیدار، طرفین با مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و امنیتی، در خصوص راه‌های تقویت همکاری‌ها و اجرایی کردن کامل توافق‌ها و تفاهم‌های منعقده فیمابین ۲ کشور تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین با بررسی آخرین تحولات منطقه، از جمله وضعیت ناگوار انسانی ناشی از استمرار نسل‌کشی فلسطینیان و تجاوز‌های مکرر رژیم صهیونیستی به لبنان، بر ضرورت بسیج همه امکانات دیپلماتیک برای جلب توجه جامعه جهانی به این فجایع و توقف فوری افروزی دشمن صهیونیستی تاکید نمودند.

وزیر خارجه سوریه نیز اهمیت هماهنگی روزافزون بین ۲ کشور در سطح سازمان‌های بین‌المللی را برای مقابله با یکجانبه‌گرایی و روند‌های معارض با حاکمیت قانون و ناقض حقوق بین‌الملل یادآور شد و بر استفاده از ظرفیت گروه کشور‌های همفکر جهت تحقق این هدف تاکید کرد.

عراقچی همچنین با انتقاد شدید از بی عملی شورای امنیت در قبال اعمال غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت‌های همه جانبه آمریکا و انگلستان از این رژیم و کارشکنی آن‌ها در برابر هرگونه تصمیم گیری معنادار این نهاد، بیانیه مشترک اخیر ۱۰ کشور غیر عضو شورا و مطالبه توقف فوری تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی را مهم دانست و خواستار تشدید تحرکات دیپلماتیک و سیاسی کشور‌های اسلامی و عربی منطقه جهت وادارکردن حامیان رژیم به توقف جنایات رژیم اسرائیل شد.

مقرر شد رایزنی‌ها و هماهنگی‌های دیپلماتیک بین ۲ کشور در این زمینه، توسط نمایندگی‌های دائم ۲ کشور در نیویورک و ژنو نیز دنبال شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین