کد خبر: ۹۴۰۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶

رئیس اسرائیل: زخم‌های هفتم اکتبر هنوز التیام نیافته است

رئیس رژیم صهیونیستی همزمان با فرا رسیدن نخستین سالروز آغاز نبرد «طوفان الأقصی» در هفتم اکتبر ۲۰۲۳، گفت که زخم‌های این حادثه هنوز التیام نیافته است.
رئیس اسرائیل: زخم‌های هفتم اکتبر هنوز التیام نیافته است
آفتاب‌‌نیوز :

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت که رنج‌های این رژیم در نتیجه حملات هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ ادامه دارد.

رئیس رژیم صهیونیستی که ارتش آن با گذشت یک سال از آغاز جنگ علیه نوار غزه در اهداف اعلامی این جنگ، اعم از نابودی حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست ناکام مانده است، گفت: امسال پر از درد و ویرانی بود، ما هرگز تسلیم نخواهیم شد، ما حق داریم احساس امنیت و آرامش کنیم، زخم‌های حملات هفتم اکتبر هنوز به طور کامل التیام نیافته است.

رئیس رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن جنایت‌های این رژیم علیه فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری و حملات وحشیانه به لبنان، گفت: ایران و عوامل آن که نفرت، آن‌ها را کور کرده است، تهدیدی همیشگی برای اسرائیل هستند.

از سوی دیگر و در همین حال، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم برای خنثی کردن برنامه هسته‌ای ایران اذعان کرد و ضمن اشاره به توان بالای موشکی حزب الله گفت: نیمی از اسرائیل در پناهگاه‌ها مخفی شده و ساکنان شمال به خانه‌های خود باز نگشته اند؛ آن‌ها هرگز باز نخواهند گشت.

«ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل نمی‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را خنثی کند؛ حزب الله نیز به قوت خود باقی است و همین امروز، صد‌ها موشک شلیک کرد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزود: نیمی از اسرائیل در پناهگاه‌ها مخفی شده و ساکنان شمال به خانه‌های خود باز نگشته اند؛ آن‌ها هرگز باز نخواهند گشت.

ایهود اولمرت ادامه داد: ما هزینه‌های این جنگ را می‌پردازیم؛ جنگی که نمی‌توانیم درباره بخش‌هایی از آن حرف بزنیم.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) عملیات غافلگیرکننده منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه آغاز کرد و ضمن تصرف پایگاه‌های ارتش اسرائیل، ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، مقامات رژیم صهیونیستی در همان روز و به گمان اینکه می‌توانند طی چند روز، گروه‌های مقاومت را نابود کنند و در نتیجه، غزه را تحت تصرف خود درآورند، اقدام به آغاز حملات هوایی شدید به مناطق مختلف این باریکه کردند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین