کد خبر: ۹۴۰۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴

صادق زیباکلام: چشم امید به آمریکا و اسرائیل داشتن رفتن به دنبال سراب است

«واقعیت آن است که آن آرزو و رویایی که براندازان در سر دارند، که تصور می‌کنند با حملۀ نظامی آمریکا و اسرائیل، نظام سقوط خواهد کرد، در عالم واقعیت اتفاق نخواهد افتاد. اقدام نظامی آنها صرفاً باعث افزایش مشکلات و مصیبت‌های مردم خواهد شد. بگذریم که چشم امید اپوزیسیون به اسرائیل و آمریکا، و جناب شاهزاده به نتانیاهو و ترامپ برای تحقق دمکراسی در ایران، رفتن به‌دنبال سراب است.»
صادق زیباکلام: چشم امید به آمریکا و اسرائیل داشتن رفتن به دنبال سراب است
آفتاب‌‌نیوز :

صادق زیباکلام با انتشار یادداشتی به امیدوار بودن اپوزیسیون به حمله اسرائیل به ایران واکنش نشان داد. 

صادق زیباکلام با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: طیف گسترده‌ای از هموطنان اپوزیسیون در دلشان قند آب می‌کنند که دری به تخته‌ای بخورد و نتانیاهو ناجی ایران شود. 

این هم حکایتی است که بسیاری از ایرانیان، و در رأس آنان، جناب شاهزاده رضا پهلوی، ناامید و سرخورده از امکان هرگونه تغییر و تحولی در داخل کشور، چشم امیدشان به پیروزی ماه آینده دونالد ترامپ و حملۀ نظامی نتانیاهو به ایران دوخته شده. 

اولاً این امکان وجود دارد که نتانیاهو حملۀ تلافی‌جویانه به ایران نکند. واشنگتن و شماری از اعضای دولت خودش هم باتوجه به درگیری گسترده در لبنان، چندان اصراری به تلافی ندارند. چون تلافی اسرائیل باعث اقدام مجدد ایران خواهد شد و این دور باطل همچنان ادامه خواهد یافت. درحالی‌که‌عدم تلافی اسرائیل، درگیری را در همین نقطه متوقف می‌سازد. 

بازگردیم به امیدواری اپوزیسیون به اقدامات نظامی نتانیاهو علیه ایران، و چشم امید دیگرشان به پیروزی آقای دونالد ترامپ در انتخابات ماۀ آینده آمریکا. 

ملاحظات ملی و میهنی را هم در نظر نگیریم و فرض بگیریم که آرزوی اپوزیسیون برانداز تحقق یابد و نتانیاهو و دونالد ترامپ به ایران حملۀ نظامی بنمایند. بعلاوه، فرض بگیریم که اپوزیسیون برانداز هم همه‌گونه همکاری و مساعدت با آن‌ها بنمایند. سؤال اینجاست که چنین سناریویی چقدر موفق خواهد شد؟ 

واقعیت آن است که آن آرزو و رویایی که براندازان در سر دارند، که تصور می‌کنند با حملۀ نظامی آمریکا و اسرائیل، نظام سقوط خواهد کرد، در عالم واقعیت اتفاق نخواهد افتاد. اقدام نظامی آن‌ها صرفاً باعث افزایش مشکلات و مصیبت‌های مردم خواهد شد. 

بگذریم که چشم امید اپوزیسیون به اسرائیل و آمریکا، و جناب شاهزاده به نتانیاهو و ترامپ برای تحقق دمکراسی در ایران، رفتن به‌دنبال سراب است. 

این را کسی دارد می‌گوید که هیچ بغض و کینه‌ای نه نسبت به آمریکا دارد، نه اسرائیل. کسی که سال‌ها قبل از پیدایش اپوزیسیون، حاضر نشد پای بر روی پرچم‌های آمریکا و اسرائیل بگذارد؛ این پرسش معروف را مطرح نمود که «چه‌کسی از ایران خواسته که اسرائیل را نابود سازد؟» و کتاب «تولد اسرائیل» اش هنوز بعد از ۱۵ سال، اجازۀ انتشار نیافته.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین