کد خبر: ۹۴۰۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷

عبدی: شکست پزشکیان یعنی ساختار قابل اصلاح نیست

عباس عبدی پزشکیان را آخرین شانس سیاسی تلقی کرده و نوشته شکست او به این معنی تلقی خواهد شد که ساختار قادر به اصلاح درونزا نیست.
عبدی: شکست پزشکیان یعنی ساختار قابل اصلاح نیست
آفتاب‌‌نیوز :

عباس عبدی در یادداشت امروز خود ضمن اینکه تلاش دارد برای تحقق وعده‌های دولت زمان بخرد و منتقدان را به صبوری توصیه می‌کند، به مخالفان دولت نیز هشدار می‌دهد که شکست پزشکیان به منزله شکست ساختار تلقی خواهد شد لذا باید اجازه داد که شعار اصلی دولت یعنی وفاق ملی محقق شود.

عبدی با اشاره به اینکه «حل مسائل مهم کشور زدن یک کلید و دکمه نیست که مثل چراغ برق روشن یا خاموش شود» نوشته: «من هم معتقدم که اگر مساله فیلترینگ، ز، روابط خارجی، گزینش‌ها، صدا و سیما و... بهبود نیابد، هیچ اتفاق مثبتی نه تنها رخ نمی‌دهد، بلکه وفاق با جامعه شکست قطعی می‌خورد و هنگامی که چنین شد، وفاق درون ساختاری نیز با سرعت به قهقرا خواهد رفت و اصولا فرصتی برای حل مسائل اقتصادی و ناترازی‌های آن نخواهد رسید.»

این تحلیل‌گر اصلاح‌طلب پزشکیان را آخرین شانس سیاسی و تایید صلاحیت او را به معنی پذیرش رویکرد‌های او دانسته است. عبدی نوشته: «شخصا به این علت از پزشکیان حمایت کردم و می‌کنم که معتقدم رییس‌جمهور مورد حمایت و مطلوب نظام برای عبور از وضعیت کنونی ایران است.»

وی در ادامه نوشته: «شکست و پیروزی او در درجه اول و بیش از هر چیز دیگری شکست و پیروزی ساختار سیاسی است. این ساختار به خوبی با رویکرد‌های کلی پزشکیان آشناست و به همین علت نیز در سطوح میانی او را ردصلاحیت می‌کردند والا او که هیچ مشکل دیگری جز این رویکرد‌ها نداشته و این رویکرد‌های او است که مغایر با برداشت‌های رسمی بوده، پس تایید صلاحیت او به منزله پذیرش اجرایی شدن این رویکردهاست. از این رو اصلا نیازی نیست که حمایت از پزشکیان در تقابل با ساختار رسمی تعریف شود. همان اندازه که شکست دولت پیش به پای راهبرد رسمی یکدست‌سازی نوشته شد، از شکست احتمالی این دولت نیز چنین برداشت خواهد شد که این ساختار قادر به اصلاحات درونزا نیز نیست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین