کد خبر: ۹۴۰۹۵۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

آتش قاچاقچیان سوخت‌بر جان ۳ نفر را گرفت

تصادف مرگبار یک دستگاه خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در جاده "بندرعباس به میناب" با یکدستگاه سواری عبوری، مرگ سه شهروند را رقم زد.
آتش قاچاقچیان سوخت‌بر جان ۳ نفر را گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس راه استان هرمزگان اظهار داشت: در ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه شب گذشته ۱۵ مهرماه اکیپ گشت پلیس راه "بندرعباس – میناب" از یک فقره تصادف در این محور مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

سرهنگ مهدی نیکبخت افزود:پس از حضور مأموران در محل مشخص شد یک دستگاه سواری پژو پارس مشکی حامل سوخت قاچاق که در محور بندرعباس – میناب در پل جلابی در حرکت بوده به علت تغییر مسیر ناگهانی با یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس دیگر تصادف که پس از برخورد، راننده سوختکش پس از فک جفت پلاک از محل متواری و هر دو خودرو دچارآتش سوزی شده است که متأسفانه راننده و دو نفر از سر نشینان (اعضای یک خانواده) سواری پژو پارس سفید در داخل خودرو محبوس و بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی ضمن ابراز تاسف از این حادثه و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، تصریح کرد: بار‌ها خطرات حمل و قاچاق سوخت با خودرو‌های سواری و وانت‌های شوتی هشدار داده شده چرا که هر از چند گاهی یک حادثه تلخ مربوط به تردد این نوع خودرو‌ها را در جاده‌های استان شاهد هستیم.

نیکبخت خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین معضلات در استان هرمزگان که موجب نگرانی مردم و مسئولین شده و در سال‌های اخیر هم منجر به کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان شده و از طرفی هم تضییع حقوق مردم و سود سرشار عده‌ای انگشت شمار را در پی داشته بحث سوخت و به بیان بهتر، قاچاق سوخت است.

 این مسئول انتظامی استان اظهار داشت: اگرچه عوامل زیادی در افزایش قاچاق سوخت در استان نقش دارند، ولی قاچاق سوخت آثار سوء و مخربی بر منطقه وارد می‌کند که می‌توان به رواج یافتن آن و تشویق شدن دیگر افراد به ویژه نوجوانان کم سن و سال به این کار، هدر دادن سرمایه‌های ملی، به وجود آمدن معضلاتی در عرضه سوخت، بیکاری، ایجاد شغل‌های کاذب، تاثیر منفی بر فرهنگ محیط در جامعه اشاره کرد.

 رئیس پلیس راه استان هرمزگان گفت: موضوع قاچاق به ویژه قاچاق سوخت متأسفانه در این استان فقط به افزایش قاچاق سوخت ختم نشده بلکه موجب افزایش تصادفات دلخراش و مرگبار خودرو‌های شوتی شده و تشویش اذهان و افکار عمومی و نگرانی مردم و مسئولین را در بر دارد.

وی اظهار داشت: برای مقابله با این پدیده شوم تنها مقابله صرف و کنترل مبادی مرزی و راه‌های عبور و مرور قاچاقچیان مؤثر نبوده بلکه ضروری است ضمن ارزیابی ریشه‌های آن و شناخت علل به وجود آورنده و تشدید کننده پدیده قاچاق سوخت، همکاری و مطالبه گری عموم مردم و همکاری بیش از پیش با پلیس و مجریان قانون را می‌طلبد که یکی از مهمترین اهداف پلیس و مجریان برخورد با قاچاق سوخت و خودرو‌های شوتی صرفا جلوگیری از جان باختن افراد بی گناه توسط خودرو‌های سوخت‌بر به علت سرعت زیاد و مخاطره آمیز بودن آن‌ها در جاده‌های فرعی و اصلی می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین