کد خبر: ۹۴۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹

خواجه سروی به انجمن اسلامی مدرسین و انجمن تهران و شریف هشدار داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: دبیر هیئت مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان وضعیت برخی انجمن‌های اسلامی را تشریح کرد و گفت: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها در صورتی می‌تواند به فعالیت خود در دانشگاه‌ها ادامه دهد که خود را با قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی منطبق کند.

غلام‌رضا خواجه سروی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: هیئت مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان همواره مصر بوده که همه تشکل‌های دانشگاهی اعم از تشکل‌های دانشجویی و تشکل‌هایی که در حوزه اعضای هیئت علمی فعالیت می‌کنند خود را بر قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی منطبق کنند.

وی افزود: از هیئت نظارت دانشگاهها خواسته شده تا به شرطی به انجمن اسلامی مدرسین اجازه فعالیت دهند که این تشکل خود را بر قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی تطبیق دهد.

دبیر هیئت مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان در این باره ادامه داد: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نامه‌هایی نوشته و دبیران آن که قبلا صحبت می‌کردند عنوان می‌کردند که از چندین سال پیش و با مجوز وزارت کشور فعالیت کرده‌اند. هیئت مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان به آن‌ها اعلام کرده است که اگر می‌خواهید در دانشگاه‌ها ادامه حضور داشته باشید باید خود را بر مقررات منطبق کنید.

خواجه سروی خاطرنشان کرد: از دانشگاه‌ها پیگیر هستیم تا اجرای قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی و فعالیت تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان بر اساس مصوبات این شورا حتما پیگیری شود.

دبیر هیئت مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان درباره وضعیت ادامه فعالیت انجمن اسلامی در دانشگاههای صنعتی شریف و تهران نیز به مهر گفت: از نظر نظارت بر اجرای مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره‌های مختلف از دانشگاه‌ها خواسته شده تا همه انجمن‌های اسلامی خود را بر آئین نامه مربوطه شورای عالی انقلاب فرهنگی تطبیق دهند. انجمن اسلامی دانشجویان در دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وی افزود: انجمن اسلامی در دانشگاه‌های مختلف طی چهار سال گذشته خود را بر آئین نامه مربوطه شورای عالی انقلاب فرهنگی منطبق کرده اند و در غیر این صورت به مشکلاتی برخورد کرده‌اند.

خواجه سروی ادامه داد: هیئت نظارت در دانشگاه‌ها فعال هستند اما این که روند تطبیق انجمن اسلامی به آئین‌نامه مربوطه شورای عالی انقلاب فرهنگی در برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه تهران به طول انجامیده است باید دلایلش توسط دانشگاه‌ها ارائه شود. البته دانشگاه‌ها مشکلاتی مطرح می‌کنند.

دبیر هیئت مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان درباره این مشکلات به مهر گفت: به عنوان نمونه دانشگاه تهران پیشتر عنوان می کرد چون انجمن اسلامی در این دانشگاه با عنوان دانشگاه تهران و علوم پزشکی فعالیت می‌کنند و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و تهران جدا از یکدیگر هستند لذا روند تطبیق یافتن این انجمن با آئین نامه مربوطه شورای عالی انقلاب فرهنگی به طول انجامیده‌است. البته دانشگاه فردوسی مشهد نیز مشابه این مشکل را مطرح می کرد.

خواجه سروی افزود: در حوزه فعالیت‌های دانشجویی بنا بر این بود که منطبق شدن تشکل‌ها بر آئین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به تدریج انجام شود لذا تصمیم گرفته‌شد تا برخورد چکشی با انجمن‌هایی که تاکنون این باید را رعایت نکرده‌اند صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: به انجمن‌های اسلامی که تا کنون خود را با آئین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی منطبق نکرده‌اند توصیه می شود گردن بنهند و بر طبق قانون عمل کنند تا هیئت نظارت مجبور نشود تصمیمات دیگری اخذ کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین