کد خبر: ۹۴۱۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
تبلیغات

پایش وضعیت تجهیزات صنعتی: راهکار‌های نوین برای بهینه‌سازی عملکرد

شرکت "فراپایش باختر" به‌عنوان یکی از پیشگامان حوزه پایش وضعیت تجهیزات صنعتی، مجموعه‌ای از خدمات تخصصی و بی‌نظیر ارائه می‌دهد.
پایش وضعیت تجهیزات صنعتی: راهکار‌های نوین برای بهینه‌سازی عملکرد
آفتاب‌‌نیوز :

پایش وضعیت به عنوان یک رویکرد برای بهینه‌سازی نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی تعریف می‌شود. این فرآیند شامل اندازه‌گیری، نظارت و تحلیل پارامتر‌های کلیدی یک ماشین یا سیستم است. در صنعت، مفهوم پایش وضعیت با نام Condition Monitoring و به اختصار CM شناخته می‌شود. جالب است که از این رویکرد می‌توان در جهت بهبود و اصلاح کیفیت زندگی روزمره نیز بهره‌برداری کرد. خرابی در تجهیزات و سیستم‌ها معمولاً به تدریج و با ظهور نشانه‌هایی آغاز می‌شود. این نشانه‌ها شامل افزایش صدا و ارتعاش، افزایش دما، تغییر رنگ و تغییر شکل هستند و به طور کلی نشان‌دهنده این است که یک تجهیز یا ماشین از حالت عادی خارج شده است.

شرکت "فراپایش باختر" به‌عنوان یکی از پیشگامان حوزه پایش وضعیت تجهیزات صنعتی، مجموعه‌ای از خدمات تخصصی و بی‌نظیر ارائه می‌دهد که شامل ترموگرافی تجهیزات صنعتی، ارتعاش‌سنجی تجهیزات دوار، همراستاسازی (الاینمنت)، بالانس دینامیکی یا بالانس در محل می‌باشد. این شرکت با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته جهانی و تیمی مجرب و متخصص، یکی از معتبرترین نام‌ها در این حوزه در سطح کشور به شمار می‌رود.

خدمات ترموگرافی تجهیزات صنعتی

یکی از خدمات منحصر به فرد شرکت فراپایش باختر عیب‌یابی و پایش تجهیزات الکتریکی مانند تابلو‌های برق، تابلو‌های مراکز کنترل موتور‌ها (MCC)، ترانسفورماتور‌ها و خطوط انتقال برق با استفاده از دوربین‌های ترموگرافی پیشرفته است. این خدمات همچنین برای تجهیزات مکانیکی نظیر الکتروموتورها، گیربکس‌ها، فن‌ها و پمپ‌ها و همچنین تجهیزات فرآیندی مانند عایق کوره‌ها، بویلر‌ها و سیستم‌های انتقال حرارت ارائه می‌شود. شناسایی نواقص و کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها و تأسیسات صنعتی از دیگر کاربرد‌های این ترموگرافی در ممیزی و بهینه‌سازی مصرف انرژی است. مزیت بهره‌گیری از خدمات پایش وضعیت و عیب‌یابی پیشگیرانه و پیش بینانه، برای شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی، این امکان را فراهم می‌کند که بتوانند میزان خرابی‌ها و توقف‌های بدون برنامه را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

ارتعاش‌سنجی تجهیزات دوار

یکی دیگر از خدمات تخصصی فراپایش باختر، ارتعاش‌سنجی تجهیزات دوار است. از این تکنیک ارزشمند برای پایش وضعیت و عیب‌یابی دستگاه‌ها و تجهیزاتی مانند الکتروموتورها، گیربکس‌ها، فن‌ها، پمپ‌ها و توربین‌ها استفاده می‌شود. به روش ارتعاش‌سنجی میتوان مشکلات و خرابی‌های ناشی از ارتعاشات غیرعادی را تحلیل و شناسایی نمود. این ارتعاشات ممکن است نشان‌دهنده مشکلاتی مانند ناهمراستایی، نابالانسی، مشکلات روانکاری و یا خرابی بلبرینگ‌ها باشند. با انجام منظم این ارزیابی‌ها، کارشناسان می‌توانند از خرابی‌های پیش‌بینی نشده جلوگیری کرده و بهره‌وری تجهیزات را بهبود بخشند.

پایش وضعیت تجهیزات دوار

الاینمنت شفت‌ها و کوپلینگ‌ها

خدمات تخصصی فراپایش باختر در زمینه همراستاسازی (Alignment) شفت‌ها و کوپلینگ‌ها، برای تجهیزاتی مانند موتورپمپ‌ها، توربین‌های گازی و بخار و... ارائه می‌شود. ناهماهنگی در هم‌راستاسازی می‌تواند باعث کاهش عمر مفید و خرابی زودهنگام بلبرینگ‌ها، کوپلینگ‌ها و حتی شفت‌ها گردد. با بهره‌گیری از دانش و تجربه، و تجهیزات پیشرفته، تیم متخصص شرکت فرا پایش باختر در زمینه همراستاسازی (Alignment) شفت‌ها و کوپلینگ‌ها نیز خدمات با کیفیت و دقیقی را ارائه می‌دهد.

پایش وضعیت تجهیزات صنعتی

بالانس دینامیکی و بالانس در محل

فراپایش باختر همچنین خدمات بالانس دینامیکی یا همان بالانس در محل را برای انواع تجهیزات دوار سبک و سنگین مانند انوع فن‌ها در سایز‌های مختلف و همچنین توربین‌های گازی و بخار ارائه می‌دهد. نابالانسی در این تجهیزات می‌تواند منجر به ارتعاشات مضر و خرابی‌های زودهنگام شود. بخش خدمات بالانس شرکت فرا پایش باختر با تحلیل و ارزیابی وضعیت بالانس تجهیزات، وجود مشکلات منجر به نابالانسی را تشخیص داده و برطرف می‌نماید. کاهش میزان خرابی و توقف‌های بدون برنامه و افزایش عمر مفید تجهیزات از جمله منافع حاصل از بررسی وضعیت بالانس و رفع آنابالانسی در تجهیزات دوار است.

برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی

شرکت "فراپایش باختر" با بهره‌گیری از اساتید با تجربه، از پیشگامان برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش پایش وضعیت و عیب‌یابی تجهیزات صنعتی است. آنالیز ارتعاشات، بالانس دینامیکی، الاینمنت محور‌ها و بازرسی ترموگرافی از مهمترین دوره‌های پایش وضعیت هستند که واحد آموزش شرکت فرا پایش باختر این دوره‌ها را مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی برگزار می‌نماید. این دوره‌ها، دو بار در سال در پارک علم و فناوری استان مرکز واقع در شهر اراک و همچنین به درخواست شرکت‌ها در محل آن‌ها برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین