کد خبر: ۹۴۱۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴

دستبرد میلیونی طلا و جواهر از خانه دوست صمیمی در ستارخان

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق خبر داد که ۸ میلیارد ریال طلا و جواهر را از منزل دوست صمیمی‌اش سرقت کرده بود.
دستبرد میلیونی طلا و جواهر از خانه دوست صمیمی در ستارخان
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمد افشار؛ سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر سرقت طلا و زیورآلاتش از منزل، تیم عملیات کلانتری ۱۱۸ ستارخان پیگیری موضوع را بر عهده گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری در محل سرقت حاضر شدند و با بررسی دوربین‌های مداربسته و استفاده از شیوه‌های پلیسی، موفق به شناسایی سارق شدند. پس از هماهنگی‌های قضایی، به مخفیگاه سارق اعزام و او را در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: متهم به جرم خود مبنی بر سرقت طلا و جواهرات اعتراف کرد و گفت که با همسر شاکی دوستی داشته و به منزل آن‌ها زیاد رفت‌وآمد کرده است. او از غفلت آن‌ها سوءاستفاده کرده و از کلید درب ورودی منزل آن‌ها یک عدد کپی گرفته است. در روز سرقت، می‌دانسته که اعضای خانواده در منزل حضور ندارند.

سرهنگ افشار با اشاره به اینکه ارزش ریالی اموال به سرقت رفته، ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات انتظامی گفت که اموال مسروقه را به مالخر فروخته است.

این مقام انتظامی در پایان اضافه کرد: دستگیری مالخر در دستور کار پلیس قرار دارد و متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا منتقل شد.

دستگیری سارق و کشف ۲ موتورسیکلت مسروقه

به گزارش تسنیم، در پرونده‌ای دیگر، سرهنگ رسول بهرامی؛ سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار کرد: پیرو اجرای طرح محله محور به منظور شناسایی سارقان، تیم عملیات کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در حین گشت‌زنی در محدوده خیابان "عباس‌پور" به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش مشکوک شده و برای بررسی بیشتر اقدام کردند.

سرهنگ بهرامی ادامه داد: متهم بلافاصله با مشاهده ماموران از محل متواری شد. عوامل پلیس دستور ایست صادر کردند، اما متهم بدون توجه به آن به صورت خطرناکی به حرکت خود ادامه داد. با اجرای طرح مهار، موتورسیکلت متوقف و راکب آن دستگیر شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در بازرسی از متهم، یک قبضه سلاح سرد کشف شد و در ادامه تحقیقات مشخص شد که موتورسیکلت چند روز قبل به سرقت رفته است. بنابراین، برای شناسایی مالک آن به کلانتری منتقل شد.

وی افزود: از مخفیگاه وی ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد و در بررسی سوابق متهم مشخص شد که او از سارقان سابقه‌دار است و به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد. در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شده و متهم به جهت کشف جرائم احتمالی و شناسایی شکات به مرجع قضائی معرفی شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان توصیه کرد که حتماً موتورسیکلت خود را در محل امن پارک کرده و با قفل‌های مخصوص امنیت آن را افزایش دهند تا از وقوع چنین سرقت‌هایی جلوگیری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین