کد خبر: ۹۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۲:۲۱
گزارش اختصاصی از بیست وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  به گزارش خبرنگار آفتاب آیین افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دقایقی پیش در تالار همایش های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم که دکتر محمد حسینی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جواد شمقدری،معاونت سینمایی و مهدی مسعود شاهی،دبیر جشنواره به همراه جمعی از هنرمندان حضور داشتند،مراسم با یک ساعت تاخیر و راس ساعت نوزده و با اجرای محمد سلوکی وسرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت کلام الله مجید اغاز شد.

سپس مسعود شاهی،سینما را آینه تمام‌عیاری خواند که برای نظاره کردن خود نیازمند عزمی راسخ است و ادامه داد: جشنواره فیلم فجر حاصل کار جمعی خانواده سینما است و کوششی را می‌طلبد که آن نیز از جانب ما اهالی هنر و سینما صورت می گیرد.به همین واسطه من و تمامی اهالی سینما در خدمت سینما دوستان هستیم.

در ادامه شمقدری گفت: به لطف خدا، امسال شاهد فیلم‌های خوبی در جشنواره خواهیم بود. گرچه نقش مسئولین قبلی در این راستا را نمی‌توان انکار کرد و امیدواریم با مشاهده حداقل ده فیلم برتر در بجش مسابقه، شاهد گشودن در دیگری در عرصه موفقیت سینما باشیم و معاونت سینمایی حاضر است تمام هزینه‌های ساخت یک فیلم خوب را تقبل کند.

او در ادامه افزود: یکی از سبک‌هایی که امروزه کمتر در سینمای ما دیده می‌شود، فیلم های سیاسی است و به رنگ ارغوان، آغاز خوبی در این زمینه خواهد بود. لذا امید است برخی فیلم هایی که در قبل دیده نمی‌شدند دیده شوند و مورد نقد و بررسی قرار گیرند. گرچه ممکن است دیدگاه های متفاوتی در این زمینه وجود داشته باشد و همچنین انتظار می رود مشارکت و همدلی که در عرصه سینما کاسته شده است بیشتر گردد.

وی در ادامه افزود:حدود سی و پنج داور در زمینه های مختلف جشنواره مشغول بررسی فیلمها و آثار موجود هستند و بیست داور نیز انتخاب هایشان را انجام داده اند که در روز اختتامیه اسامی آنان اعلام خواهد شد.لذا از انجاییکه خود من نیز سه سال داوری جشنواره فیلم فجر را برعهده داشتم،دلیل عدم پذیرش برخی سینماگران برای داوری را تنها دغدغه کاری انان می دانم واین یک امر طبیعی است.

 جواد شمقدری در پایان خاطر نشان کرد:سینمای ایران،باید از پوسته داخلی خود خارج شود و در عرصه جهانی دیده شود که این امر با تحقق مسائل و معارف دینی در عرصه سینما قابل تحقق است.

در ادامه،وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر بیاناتی از امام(ره) و رهبر انقلاب اسلامی گفت:سینما یک هنر برتر است و به واقع روایت برتر است و یک هنر پیچیده و متعال است.سینما سی نما است.بدون هیچ کم و کاست .این سینما با انقلاب متولد شد و فرزند انقلاب بود و انقلاب ما را با همین سینما و هنرش می شناسند که با رفتار و بیانات رئیس جمهور نیز زبان زد شد.

در ادامه مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نماهنگی از اهالی سینما که در سال اخیر از دنیا از قیبل امیر قویدل،مسعود رسام،مهدی نوربخش،نیکو خردمند،فرخ لقاهوشمند،سیف ا.. داد،عباس شباویز،پیمان ابدی و پروین سلیمانی پخش گردید.

سپس سعید میر اعلایی و علیرضا خمسه به روی صحنه آمدند و مراسم تقدیری از علی کسمایی(پیشکسوت دوبله) به همراه ابراهیم رضایی( مسئول لابراتوار فیلم های رنگی) ، محمدصادق اذین(مدیر تولید) ، محمد مهدی جعفری(مدیر موسسه قرن بیست و یک) ، اصغر شاهوردی(صدابردار) ، داریوش ارجمند(بازیگر سینما و تلویزیون) ، اسحاق خانزادی (صدابردار) ، محمد تقی پاک سیما(تصویر بردار) و رضا برجی(عکاس ومستند ساز) سینما صورت گرفت و به هر یک از این عزیزان یک دستگاه پراید در هنگام خروج از سالن تحویل داده شد.

افتتاحیه بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر راس ساعت 22 پایان یافت.
خبر کلی این مراسم در خبرهای بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین