کد خبر: ۹۴۱۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

کانادا: تلفات غیرنظامیان در غزه دلخراش است

نخست‌وزیر کانادا در سالگرد آغاز جنگ غزه تاکید کرد که اتاوا همواره از حق رژیم صهیونیستی برای زندگی در صلح و امنیت دفاع می‌کند.
کانادا: تلفات غیرنظامیان در غزه دلخراش است
آفتاب‌‌نیوز :

نخست‌وزیر کانادا جاستین ترودو در سالگرد آغاز جنگ غزه، میزان تلفات غیرنظامیان در این جنگ را «دلخراش و غیرقابل قبول» توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، ترودو روز گذشته (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد «میزان تلفات غیرنظامیان از هفتم اکتبر، دلخراش و غیرقابل قبول است. تمامی بازیگران باید قوانین بین‌المللی را رعایت کنند».

وی ضمن ابراز نگرانی از اوضاع منطقه ادامه داد «این رنج باید پایان یابد و ما باید به مسیر صلح و امنیت پایدار برای اسرائیلی‌ها، فلسطینیان، لبنانی‌ها و دیگران در منطقه بازگردیم».
نخست‌وزیر کانادا سپس بر تعهد کشورش به منظور «تلاش در مسیری برگشت‌ناپذیر برای دستیابی به راه‌حل دوکشوری که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند با امنیت در مرز‌های بین‌المللی به رسمیت شناخته شده زندگی کنند» تاکید کرد.

ترودو سپس به طور خاص از شهرک‌نشین‌های صهیونیست حمایت کرد و با دلسوزی در خصوص تلفات صهیونیست‌ها در جنگ غزه گفت «فکر ما با تمامی اسرائیلی‌ها و یهودیانی است که زندگی آن‌ها در اثر این تراژدی غیرقابل تصور، متزلزل شده است».

این مقام کانادایی سپس بدون اشاره به ۴۲ هزار نفری که در جنگ غزه توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، خواستار حمایت از صهیونیست‌ها شد و گفت «ما همیشه از حق اسرائیل برای زندگی در صلح و امنیت دفاع می‌کنیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین