کد خبر: ۹۴۱۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶

اطلاعیه خانه تئاتر درباره وضعیت رضا آشفته در بیمارستان

روابط عمومی خانه تئاتر با انتشار اطلاعیه‌ای به شرح بیماری و روند درمان رضا آشفته (نمایشنامه‌نویس، مترجم و منتقد تئاتر) پرداخت. در این اطلاعیه به وضعیت بیمارستان و برخوردهای پرسنل انتقاد شده است.
اطلاعیه خانه تئاتر درباره وضعیت رضا آشفته در بیمارستان
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی خانه تئاتر با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به سلامتی رضا آشفته (نمایشنامه‌نویس، مترجم و منتقد تئاتر) در بیمارستان اظهار نگرانی کرده و خواستار توجه وزارت بهداشت و درمان و مدیران بیمارستان به شرایط جسمی این هنرمند شد. 

متن اطلاعیه روابط عمومی خانه تئاتر به شرح زیر است: 

به نام پروردگار مهربان

رضا آشفته هنرمند نجیب و مهربانمان مدتی است در بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم بستری است و روز‌های پررنج و شب‌های پر از دردی را سپری می‌کند. 

علی رغم وجود پزشکان حاذق در این مرکز، اما عدم آموزش کافی پرسنل بالینی اعم از پرستاری، بهیاری، کمک بهیاران و آنانی که به هرشکلی با بیماران در ارتباط‌اند همگی دست به دست هم داده تا شرایط نابسامانی را در بخش عفونی بیمارستان رقم بزنند. بهداشت ناکافی اتاق‌ها، دیوارها، سرویس‌های بهداشتی با وضعیت عفونی بیماران درهم آمیخته، امکان بهبودی سریع را از آنان سلب می‌کند. 

پرسنل درمانی به فراخور درک خویش با بیمار رفتار می‌نماید و این گونه است که نه یک رفتار حرفه‌ای بلکه هر شیفت باید انتظار یک رخداد جدید را داشت بیشتر غمی به مبارک بادتان می‌آید تا شادمانی را تجربه کنید. 

در یک وضعیت بلاتکلیف نمی‌دانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده که کاتتردیالیز عفونی گریده و این سطح عفونت منجر به تاول‌های عفونی با ظاهر استافیلوکوکی شده است و رنج مدامی را به رضا آشفته تحمیل می‌کند از آنجا که رضا آشفته با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می‌کند و دیالیز رهاورد همین بیماری اوست شرایط درمانی دشواری را می‌گذراند با این حال برای درمان و خارج کردن پرمیکت دیالیز و شالدون‌گذاری او به یک رزیدنت و نه جراح ارجاع داده شده و ما تنها خرسندیمان از این است که وجدان بیدار خود رزیدنت سبب گردد تا با تماسی شبانه از طریق تلفن همراه یکی از آشنایان بیمار به ما این آگاهی را برساند که تجربه کافی برای انجام این جراحی را آن هم در ساعت ۳ بامداد ندارد و بخواهد که رضایت عمل را منوط به این نماییم که حتماً جراحی را یک جراح عروق، در اتاق عمل و تحت گاید حداقل سونوگرافی انجام دهد. چون در غیر اینصورت ظاهراً بنا را بر این گذاشته بودند تا در بخش عفونی و بروی تخت بیمار در حالی که تخت کناری نیز فردی با عفونت مزمن یکساله است حضور دارد جراحی را انجام دهند؛ و خدا می‌داند این شرایط غیر تمیز و استریل چه مخاطراتی را به همراه داشت؛ و همین طور شرایط ناپایدار رضا آشفته چگونه می‌توانست مسیر سلامت او را از سوی عده‌ای از پرستاران تا امروز چیزی جز موجبات کدورت خاطر را به همراه نداشته. 

تنش‌های حاصل از آن روی اعصاب و روان نیز ترومای خویش را باقی می‌گذارد. از همین روی تقاضای عاجزانه داریم تا نسبت به تغییر وضیت رسیدگی به رضا آشفته بررسی همه جانبه شرایط بیماران بستری در بخش اقدام عاجل صورت پذیرد، و چنانچه شرایط انتقال به بخش‌های دیگری مهیا نیست دستور جا به جایی و انتقال به مرکز درمانی مجهزتر صادر گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین