کد خبر: ۹۴۱۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
فیلترشکن‌ها آسیب جدی امنیت سایبری ماست

وزیر ارتباطات: دو سوم از مشترکین همراه از فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به طور متوسط دو سوم مشترکان همراه از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این موضوع آسیب جدی‌ای برای امنیت سایبریِ ماست و می‌تواند تلفن‌های همراه را به سکویی برای حمله به زیرساخت‌ها تبدیل کند.
وزیر ارتباطات: دو سوم از مشترکین همراه از فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه هیئت دولت اظهار کرد: بحث مرتبط با فیلترینگ به‌عنوان یک مطالبه عمومی است و ما یکی از موضوعاتی که در دستور کارمان از همان ابتدا هم بوده است در واقع پیگیری مطالبه مردم است و باتوجه‌به وعده‌هایی که دولت داده است طبیعتاً این به‌صورت جدی در دستور کار وزارت ارتباطات به‌عنوان بازوی فنی مربوط به حوزه فضای مجازی است.

وی ادامه داد: ما با تمام توانمان و انرژی‌مان برای گشایش دراین‌خصوص موضوع را دنبال می‌کنیم. از همان ابتدا کارگروه‌های ویژه‌ای را برای بررسی فنی دراین‌خصوص اختصاص دادیم. جلسات متعددی را خود بنده به‌عنوان یک موضوع خیلی جدی که در واقع موردنظر رئیس‌جمهور محترم هم بود در این جلسات حضور داشتم در لایه‌های مختلف چه در دولت چه خارج از دولت به نظر می‌آید ان شاالله می‌توانیم در آینده نزدیک باتوجه‌به طرحی که ما ارائه دادیم جمع‌بندی مناسبی را در مرکز ملی داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و پیمایش میدانی که انجام شده است و گزارشاتی که منتشر شده بخش قابل‌توجهی از مردم البته آمار‌های متفاوتی وجود دارد، ولی به‌صورت متوسط دو سوم از مشترکین همراه به روایت آمار دارند از ظرفیت فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند که خیلی از این فیلترشکن‌ها عملاً از مجاری غیررسمی در اختیار قرار می‌گیرد

هاشمی بیان کرد: این باعث می‌شود که این گوشی‌ها به‌عنوان بستری برای حمله به زیرساخت‌ها و سامانه‌های داخل کشور مورداستفاده قرار بگیرد که یک موضوع است که آسیب جدی برای زیرساخت‌ها از باب امنیت سایبری متصور است.

وی گفت: بحث استفاده از فیلترشکن‌ها باعث شده است که یک در واقع هزینه‌ای را در سبد مردم و خانواده‌ها اضافه کند و گردش مالی که دراین‌خصوص وجود دارد گردش مالی غیرشفافی است و طبیعتاً این به‌عنوان یک دره جدی است و مطالعه ما نشان می‌دهد که بخشی از این اقتصاد غیرشفاف از جیب دولت خارج شده است. در آنجایی که در راستای توسعه زیرساخت‌ها باید استفاده می‌شد الان در فضای بازار غیرشفاف است.

هاشمی اظهار کرد: نکته بعدی که باید اشاره کنم این است که از باب فرهنگی فرزندان ما در اقسام عملاً محتوا‌ها قرار گرفتند و خوب همه نگرانی داریم که محتوایی که قبل از ۱۴۰۱ و فضای محدودسازی عملاً ما این فضا را شاهد نبودیم؛ بنابراین به لحاظ فرهنگی هم کارکرد این بحث سؤال است به لحاظ کیفیت شبکه کیفیت شده و این باعث شده که عملاً مردم هم نسبت به کیفیت گلایه‌های داشته باشند که گلایه به حقی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین