کد خبر: ۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۲

نشست نقد و بررسی فیلم تسویه حساب برگزار شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار آفتاب نشست مطبوعاتي فيلم تسويه حساب با حضور تهمينه ميلاني (كارگردان )، محمد نيك‌بين (تهيه‌كننده)،عليرضا زرين‌دست (مدير فيلمبرداري)،ناصر چشم‌آذر (اهنگساز)،‌ اسحاق خانزادي (صدابردار و صداگذار)،‌مهناز افشار(بازيگر)،لادن مستوفي(بازيگر)،بهاره افشاري(بازيگر) و السا فيرو‌زآذر (بازيگر)، با طهماسب صلح‌جو(منتقد) در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.

اسحاق خانزادي در ابتدا با اشاره به كيفيت صداگذاري فيلم گفت: متاسفانه به دليل اين كه فيلم سال‌ها اجازه نمايش نداشت، نتوانستيم آن را با سيستم SR تقويت كنيم و صداي فيلم به صورت مونو پخش شد.

تهمينه ميلاني با تشکرازعليرضا زرين‌دست خاطر نشان کرد: ارتباط يك فيلمبردار و كارگردان يك ارتباط پوياست وآقاي زرين دست با ايده‌هاي فوق‌العاده‌شان سكانس‌هاي ويژه‌اي را به تصویر کشیدند.

عليرضا زرين دست نيز درباره شيوه فيلمبرداري اين فيلم اظهار داشت: آنچه در فيلم در جهت فيلمبرداري و جزئيات ديگر وجود دارد نظر خانم ميلاني است ولي در بعضي بخش‌ها نظراتی ارائه كردم و بعضي مواقع نيز كارمان به دعوا مي‌كشيد ولي در نهايت اغلب نظرات ايشان است.


تهمینه میلانی با بيان اين مطلب كه اولين شرط ساخت چنين فيلم‌هايي جذب مخاطب است، گفت: اين فيلم‌ها از آنجايي كه آسيب‌هاي اجتماعي را مطرح مي‌كنند بايد در درجه اول مخاطب را جذب كنند و  اصولا زندگي اين نوع افراد لذت‌بخش نيست ولي در نهايت ما بايد اين مسئله را به تماشاگرمان القاء كنيم.

تهمينه ميلاني با بيان اين مطلب كه سعي كرده شخصيت زنانش در اين فيلم سالم‌ترين نوع زندگي باشند، گفت: اين شخصيت‌ها دست به يك تسويه حساب با مردها مي‌زنند و درست است که قصه را من نوشته ام اما اساس این قصه یک داستان واقعی است ولي آن را به صورت يك قصه اجتماعي درآوردم.

محمد نيك‌بين تهيه‌كننده این فیلم گفت: اين فيلم دقيقا بر اساس نظرات كارشناسان ساخته شده و ازکارشناسان خانواده و كارشناسان مختلف در آناليز كاراكترها و موقعيت‌ها كمك كردند و در نهايت پس از اولين مونتاژ فيلم كپي آن را در اختيار دو كارشناس دیگر قرار داديم كه آنها فيلم را بسيار مفيد و تاثيرگذار دانستند.

تهمينه ميلاني همچنين درباره موسيقي فيلم گفت: بايد توضيح بدهم كه بهتر است ما اين فيلم را در يك سالن مناسب ببينيم و نقطه ضعف موسيقي فيلم به عدم پخش مناسب آن برمي‌گردد.

در ادامه این نشست ناصر چشم‌آذر آهنگساز این فیلم گفت: به نظرم سالن به اين زيبايي و افتتاحيه‌اي به اين خوبي، مي‌طلبد كه كمي در مورد سالن نمايش فيلم‌ها دقت نظر داشته باشيم و اين كه حضار با ورود و خروج‌شان از سالن تصوير تيره‌اي بر روي فيلم ايجاد نكنند.

مهناز افشار درباره نقش خود گفت: من تا به حال چنین نقشی را تجربه نکرده بودم و مدام دلهره داشتم.بسيار خوشحالم كه خانم ميلاني به من اعتماد كرد و اين نقش را به من سپرد و متأسفم از اينكه يك از سكانس‌هايي كه خیلی برای آن زحمت کشیده بودیم(سكانس مربوط به درد و دل مريم با دوستش درباره ناپدري‌اش صحبت مي‌كرد) از فيلم حذف شد.
(مهناز افشار به دلیل ضبط فیلم پس از دقایقی جلسه را ترک کرد)

لادن مستوفي ضمن تشكر از تمامي عوامل فیلم گفت: من نقش خودم را هم در موقعيت مجرد و تنها مي‌ديدم. تسويه‌حساب بازيگران متعددي داشت كه با توانايي‌ خودشان رنگي به فيلم زدندو توانايي بازيگران و هدايت خانم ميلاني باعث شكل‌گيري نقش‌ها در بهترين شكل خود شد.

بهاره افشاري بازیگر این فیلم گفت: من به خانم ميلاني مديون هستم چون بعد از سريال او يك فرشته بود اولين نقشي كه در سينما ايفا كردم همین فيلم بود و اگر خانم ميلاني نبودند و اين نقش را به من پيشنهاد نمي‌ کردند شايد بعد از آن نمي‌توانستم وارد سينما شوم.و اين نقش ويژه‌ترين و خاص‌ترين نقشي است که تا به حال بازی کرده ام.

السا فيروز‌آذر نيز در ادامه گفت: من نقش مريم را خيلي دوست داشتم، اين نقش پر از جزئيات متعدد بود و كاراكتري خاص به شمار مي‌آيد.

ميلاني در پاسخ به اين سوال كه آيا این فيلم مي‌توانست در زمينه طنز موفق باشد، گفت: تسويه حساب موقعيت‌هايي طنز هم  دارد اما به هيچ عنوان فيلمي طنز نيست. طنزي كه در فيلم به وجود مي‌آيد به نوع رابطه‌هاي نامتعارف آن برمي‌گردد و اتفاقا مسئله‌اي بسيار جدي را مد نظر دارد.

وی در پاسخ به اين سوال كه چرا تسويه حساب فيلمي كاملا سطحي و شعاري است، گفت: سه سال به فیلم پروانه نمایش ندادند به اين دليل كه گفتند جامعه آمادگي پذيرش اينگونه فيلم‌ها را ندارد و هيچ وقت از سينماي ايران نمره صد نخواهيد. اين نمره براي سينمايي است كه دست كارگردان در آن باز است و بازيگران مي‌توانند به راحتي ايفاي نقشش بپردازد.

در انتهای مراسم درگیری لفظی بین تهمینه میلانی و یکی از خبرنگاران رخ داد و کارگردان تسویه حساب با ناراحتی سالن را ترک کرد.

گزارش تصویری این مراسم متعاقبا ارسال خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین