کد خبر: ۹۴۱۶۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۲

فیلترینگ رفع نشود تبعات اعتمادسوزی دامان دولت را می‌گیرد

روزنامه شرق با اشاره به اظهاراتی از سوخی برخی نمایندگان مجلس و چهره‌های اصولگرا از باز شدن مسیر رفع فیلتر می‌گوید، در عین حال به نقش وزیر ارتباطات و عملکرد مورد نقد او اشاره دارد.
فیلترینگ رفع نشود تبعات اعتمادسوزی دامان دولت را می‌گیرد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه شرق از «وفاق برای رفع فیلترینگ» می‌گوید و معتقد است «در شرایطی که هر روز از تعداد موافقان فیلترینگ کاسته می‌شود و بر موافقان پایان مسدود‌سازی اینترنت افزوده می‌شود، انتظار برای واکنش عملی دولت شدت گرفته و می‌توان امید داشت با تقویت اراده‌ها در وفاق ملی شاهد تصمیمات درست و سریع و البته دقیق در این زمینه باشیم، در غیر این صورت تبعات اعتماد‌سوزی دامان دولت چهاردهم را هم خواهد گرفت.»

این روزنامه اصلاح‌طلب نوشته: «هرچند مواضع وزیر جوان کابینه چهاردهم به‌ویژه در چند روز اخیر با نقد‌های تندی همراه بوده و بسیاری آن را از جنس سخنان وزیر سابق دانسته‌اند و حتی در ایکس خواستار استعفای او شده‌اند؛ زیرا منتقدان ستار هاشمی معتقدند او تنها وزیر کابینه است که کاملا خلاف جریان کابینه حرکت می‌کند و به‌زودی به پاشنه آشیل پزشکیان تبدیل خواهد شد. البته اختیارات او در این زمینه محدود است، اما انتظار برای استفاده از همه ظرفیت‌ها مانند تهیه لایحه برای مجلس و تهیه طرحی برای بررسی در شورای‌عالی فضای مجازی هم هنوز انجام نشده است. این درحالی است که حتی مجلس اصولگرا در همراهی با دولت و تحقق خواست افکار عمومی برای کمک به دولت وارد میدان شده و حتی طرح رفع فیلترینگ نوشته و آماده ثبت است.»

این روزنامه اصلاح‌طلب مصادیقی از همراهی مجلسی‌ها را ذکر کرده است؛ مثلا:

هادی محمدپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: نمایندگان در مورد فیلترینگ مطالعاتی داشته‌اند و طرحی آماده دارند که اگر به صحن بیاید رأی خواهد آورد.

محمدقسیم عثمانی، دیگر نماینده مجلس، درباره طرح خود برای رفع فیلترینگ گفت: فرایند طرح ساماندهی فیلترینگ را در روز‌های اول شروع به کار مجلس پیگیری کردم و بیش از یک ماه است که آماده در صحن است، اما برخلاف آیین‌نامه، اجازه طرحش را ندادند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، چهره شناخته‌شده در طیف اصولگرایی، اشاره کرد یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور در زمان انتخابات، رفع فیلتر بود و قطعا این وعده را باید دنبال، اجرائی و عملیاتی کنند و هرگونه تغییر نیازمند این است که سیاست‌ها و قوانین، مورد توجه و عنایت قرار گیرد و با توجه به سیاست‌ها، چارچوب و قوانین بازنگری انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره نقش وزیر ارتباطات در موضوع رفع فیلترینگ، گفت: جایگاه وزیر در این موضوع رفیع است و ایشان نماینده رئیس‌جمهور است و باید انتظارات رئیس‌جمهور را به صورت قوی دنبال کند، ولی به این معنی نیست که اختیار به صورت صد‌درصدی به وزیر داده شده؛ لذا باید وزیر موضوع فیلترینگ را در شورای‌عالی فضای مجازی دنبال کند.

مصباحی‌مقدم در پایان اضافه کرد: وزیر ارتباطات در شورا یک رأی دارد و باقی اعضا هم حق رأی دارند و دلایل وزیر باید برای باقی اعضا قانع‌کننده باشد؛ لذا باید وزیر ارتباطات قویا پیگیر موضوع فیلترینگ باشد، اما به این معنی نیست که تصمیم‌گیرنده نهایی شخص وزیر است.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین