کد خبر: ۹۴۱۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵

فرمانده نیروی زمینی ارتش به عمان رفت + عکس

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نخستین رزمایش مشترک زمینی شاهین‌های کوهستان ۱ بین ایران و عمان به این کشور سفر کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش به عمان رفت + عکس
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در راس یک هیات عالی‌رتبه نظامی وارد مسقط شد و در پایگاه هوایی السیب مورد استقبال همتای عمانی خود، سرلشکر مطر بن سالم البلوشی قرار گرفت.

به گزارش وزارت امور خارجه، در مراسم استقبال از هیات نظامی ایران، موسی فرهنگ سفیر جمهوری اسلامی ایران و وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان حضور داشتند.

قرار است هیأت اعزامی نیروی زمینی ارتش در مراسم پایانی نخستین رزمایش زمینی شاهین‌های کوهستان ۱ که طی روز‌های گذشته بین نیرو‌های زمینی دو کشور و در منطقه جیل الاخضر اجرا شده، شرکت کند.

نخستین رزمایش مشترک زمینی ارتش ایران و سلطنت عمان با نام شاهین‌های کوهستان ۱ (صقور الجبل۱) در ولایت جبل الاخضر کشور عمان با مشارکت نیرو‌های زمینی ارتش دو کشور و همچنین پشتیبانی نیروی هوایی و پلیس سلطنتی عمان و با هدف تبادل و انتقال تجربیات، آموزش‌های رزمی مشترک و ارتقای سطح آمادگی رزمی و عملیاتی برگزار شده است.

همچنین، طی روز‌های قبل نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سلطنتی با حمایت نیروی هوایی سلطنتی عمان، پلیس سلطنتی عمان و مرکز امنیت دریایی، رزمایش مشترک دریایی را اجرا کردند. 

این رزمایش که در دریای سرزمینی عمان انجام شد، شامل تعدادی از برنامه‌های آموزشی نظامی و به کارگیری مهم‌ترین روش‌های مدرن برای هماهنگی عملیات مشترک جستجو و نجات دریایی و هوایی مطابق با برنامه تمرینی تعیین‌شده بود.

اجرای رزمایش مشترک جستجو و نجات بخشی از برنامه‌های آموزشی دوره‌ای است که هدف آن تبادل تجربیات و حفظ کارایی بالا در برخی از زمینه‌های نظامی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش به عمان رفت + عکس

فرمانده نیروی زمینی ارتش به عمان رفت + عکس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین