کد خبر: ۹۴۱۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷

نامه سربازان اسرائیلی به نتانیاهو: دیگر جنگ نمی‌کنیم!

ساکنان اردوگاه جبالیا می‌گویند هدف اسرائیل خالی کردن شمال غزه و تبدیل آن به یک منطقه نظامی بسته یا یک شهرک یهودی نشین است.
نامه سربازان اسرائیلی به نتانیاهو: دیگر جنگ نمی‌کنیم!
آفتاب‌‌نیوز :

بیش از ۱۳۰ سرباز اسرائیلی که از جنگ خسته شده‌اند، در نامه‌ای خطاب به نتانیاهو، وزاری کابینه و رئیس ستاد ارتش نوشتند: نتانیاهو از خط قرمز عبور کرده و ادامه جنگ جان‌ها را به خطر می‌اندازد. آن‌ها ادامه دادند: بسیاری از گروگان‌ها در اثر حملات ارتش اسرائیل کشته شده‌اند، بسیار بیشتر از کسانی که در عملیات‌های نظامی برای نجات آن‌ها نجات یافته‌اند. اگر دولت فوراً مسیر خود را تغییر ندهد و در جهت تضمین معامله برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه تلاش نکند، ما نمی‌توانیم به خدمت خود ادامه دهیم.

این گروه متشکل از ۱۳۰ سرباز ارتش اسرائیل شامل نیرو‌های عادی و ذخیره است که برخی از آن‌ها از حملات ۷ اکتبر سال گذشته در غزه در جنگ اسرائیل خدمت کرده‌اند.

این در حالی است که نبرد‌های سنگینی در جبالیا در جریان است، جایی که نیرو‌های اسرائیلی چندین عملیات بزرگ را در طول جنگ انجام داده و سپس با گروه‌بندی مجدد شبه‌نظامیان بازگشته‌اند. کل شمال، از جمله شهر غزه، متحمل ویرانی‌های سنگین شده و از اواخر سال گذشته تا حد زیادی توسط نیرو‌های اسرائیلی منزوی شده است.

ساکنان جبالیا، اردوگاه آوارگانی که قدمت آن به جنگ سال ۱۹۴۸ برمی‌گردد، می‌گویند که هزاران نفر از زمان آغاز عملیات در روز یکشنبه در خانه‌های خود محبوس شده‌اند، زیرا جت‌ها و پهپاد‌های اسرائیلی بالای سرشان زمزمه می‌کنند و سربازان با شبه‌نظامیان در خیابان‌ها می‌جنگند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین