این خودروساز آمریکایی در سه ماه منتهی به سپتامبر بیش از ۴۲۶ هزار خودرو فروخت که ۵۳ درصد از این خودروها را خودروهای برقی باتریدار و پلاگین هیبریدیها تشکیل میدهند.
با این حال، فروش کلی نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است و بیش از سه چهارم تحویلهای سه ماهه گذشته از سرمایهگذاری مشترک جنرال موتورز با سایک موتور و شرکت خودروسازی چینی، وولینگ بوده است. بیوک، کادیلاک و شورلت کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه را به خود اختصاص دادند.
انتقال سریع چین به خودروهای برقی و رقابت شدید بین خودروسازان داخلی، فروش و سودآوری تولیدکنندگان خارجی از جمله جنرال موتورز را تحت تاثیر قرار داده است. این شرکت در نیمه اول ۲۱۰ میلیون دلار ضرر برای چین در مقایسه با اوج درآمد سالانه حدود ۲ میلیارد دلار آمریکا بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ گزارش کرد.
استیو هیل، رئیس جنرال موتورز چین اظهار کرده است ما با تمرکز بر افزایش فروش و کنترل هزینههایمان، اقدامات محتاطانهای برای بازگشت به سودآوری در چین انجام میدهیم.
بلومبرگ گزارش کرد که این نقطه عطف تا حد زیادی با بازار گستردهتر چین مطابقت دارد، جایی که فروش خودروهای برقی و هیبریدی برای اولینبار در ماه جولای از خودروهای بنزینی معمولی فراتر رفت. طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل خودروهای موتور احتراق داخلی در هشت ماه اول سال ۱۵ درصد کاهش یافته است.