کد خبر: ۹۴۱۹۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

در دیدار پزشکیان و پوتین چه گذشت؟

رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه حضور در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» که به مناسبت سیصدمین سالگرد «مختومقلی فراغی» در ترکمنستان برگزار شد، با رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.
در دیدار پزشکیان و پوتین چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان ظهر امروز جمعه در دیدار آقای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه، تاکید بر توسعه همکاری‌های مشترک بین دو کشور گفت: ارتباط ما با روسیه صمیمانه و راهبردی است.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از فرصت دیدار با همتای روس خود گفت: از نظر اقتصادی و فرهنگی ارتباطات ما روز به روز تقویت شده و قوی‌تر می‌شود. روند رو به رشد همکاری‌های ایران و روسیه با توجه به اراده رهبران عالی دو کشور به ضرورت تقویت این ارتباطات باید تسریع شود.

پزشکیان با بیان اینکه ایران و روسیه ظرفیت‌های متقابل و مکمل خوبی دارند و می‌توانند به یکدیگر کمک کنند، افزود: مواضع ما در دنیا خیلی نزدیک‌تر از دیگران به یکدیگر است.
رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در امضای سند راهبردی مشارکت ایران و روسیه، بر توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در جریان حضور در اجلاس بریکس در روسیه، این معاهده را نهایی کنیم.

پزشکیان با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هیچ چارچوب حقوقی و انسانی بین‌المللی را رعایت نمی‌کند و شرایط در منطقه بحرانی است؛ کشور‌های اروپایی و آمریکا نمی‌خواهند ارتباطات کشور‌های منطقه در بستر آرامی ادامه یابد.

پوتین: ایران و روسیه درباره مسائل بین‌المللی اتفاق‌نظر دارند

«ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، امروز(جمعه) گفت که روند تجارت دوجانبه میان روسیه و ایران خوب است و رشد داشته است. 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که پوتین در دیدار با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ایران در عشق‌آباد گفت: در سال جاری شاهد افزایش حجم مبادلات تجاری و  روند خوب آن هستیم، اگرچه هنوز با افتی که سال پیش داشت، به حالت قبل بازنگشته است. اما روند کلی خوب است.

پوتین همچنین گفت: مسکو و تهران که تحت تحریم‌های غرب هستند، فعالانه در عرصه بین‌المللی با یکدیگر همکاری و غالبا در مورد ارزیابی‌های خود نسبت به رویدادهای جهان اتفاق نظر دارند.

پزشکیان به منظور شرکت در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل زمان‌ها و تمدن‌ها-مبنای صلح و توسعه» به مناسبت سیصدمین سالگرد تولد «مختومقلی فراغی» به ترکمنستان سفر کرده است. 

پوتین همچنین از پزشکیان برای سفر رسمی به روسیه دعوت کرد که رئیس جمهور ایران ضمن قدردانی، این دعوت را پذیرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین