کد خبر: ۹۴۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵

پزشکیان: توافق با ترکمنستان در زمینه برق و گاز در حال نهایی‌شدن است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سفر به ترکمنستان با چهار رئیس‌جمهور دیدار و گفتگو داشتیم، گفت: در مذاکره با رهبر ملی ترکمنستان درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهماتی حاصل شد و قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، نهایی و امضا شود.
پزشکیان: توافق با ترکمنستان در زمینه برق و گاز در حال نهایی‌شدن است
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور که به‌منظور شرکت در همایش بین‌المللی «ارتباط متقابل عصر‌ها و تمدن‌ها» به کشور ترکمنستان سفر کرده بود، عصر امروز (جمعه، ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳) به تهران بازگشت و دقایقی قبل وارد فرودگاه مهرآباد شد.

پزشکیان در بدو ورود در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در سخنانی در پاویون فرودگاه گفت: این سفر از نظر فرهنگی و اقتصادی اهمیت ویژه‌ای داشت و با حضور رؤسای جمهور کشور‌های مختلف، گفتگو‌های مهمی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه با چهار رئیس جمهور از کشور‌های حاضر گفتگو‌های مفصلی داشتیم، گفت: در مذاکره با رهبر ملی ترکمنستان، درباره گاز، راه، برق و بازارچه‌های مرزی تفاهماتی حاصل شد و قرار است در کارگروه مشترک اقتصادی که طی یک ماه آینده در تهران برگزار می‌شود، این تفاهمات نهایی و امضا شود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: گفت‌وگوی یک‌ساعته با رئیس‌جمهور روسیه نیز به بررسی توافقات موجود و تسریع در اجرای پروژه‌های مرتبط با انرژی، قطار، آب‌شیرین‌کن‌ها و پتروشیمی اختصاص داشت. 

پزشکیان تأکید کرد: همچنین درباره نقش روسیه در تحولات منطقه و لزوم واکنش جدی‌تر به جنایات اسرائیل در غزه و لبنان صحبت شد.

وی تصریح کرد: ارتباط ما با همسایگان در حوزه راه، برق، گاز، انرژی و آموزش در حال افزایش است لذا توسعه این ارتباطات، تحریم‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: توافق شد که کشور‌های همسایه کارگروه‌های خود را با مسئولان ایرانی تشکیل دهند تا ارتباطات منطقه‌ای افزایش یابد. این توسعه همکاری‌ها می‌تواند فشار تحریم‌ها با توجه به همسایگی ایران با ۱۵ تا ۱۶ کشور کاهش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین