کد خبر: ۹۴۱۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲

غول‌های مخابراتی آمریکا نقره‌داغ می‌شوند

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از شرکت‌های بزرگ مخابراتی این کشور خواسته‌اند تا به سؤالاتی در مورد نفوذ هکر‌ها به شبکه‌های ارتباطی آن‌ها پاسخ دهند.
غول‌های مخابراتی آمریکا نقره‌داغ می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، این گروه که متشکل از نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است، از شرکت‌های‌ای تی اند تی، وریزون و لومن تکنولوژی خواسته اند در مورد جزئیات این نفوذ هکری توضیح دهند.

این نفوذ منجر به سرقت اطلاعات مربوط به درخواست‌های دولت آمریکا از دستگاه قضایی این کشور برای استراق سمع و جاسوسی سایبری از افراد و شرکت‌ها شده است. افشای این آسیب پذیری سایبری در سه شرکت بزرگ مخابراتی آمریکا جنجال گسترده‌ای در رسانه‌های این کشور به راه انداخته است. سه شرکت یادشده موظف به تهیه پاسخ‌های دقیق و مختصر تا جمعه هفته آینده شده اند.

نمایندگان کنگره به دنبال بررسی این مساله هستند که دقیقا چه اطلاعاتی به دست هکر‌ها افتاده و سه شرکت مخابراتی مذکور دقیقا چه زمانی از این نفوذ مطلع شده اند. هنوز مشخص نیست این حمله چه زمانی رخ داده و احتمالا هکر‌ها چندین ماه به زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی این سه شرکت و ترافیک اینترنت آن‌ها نیز دسترسی داشته اند. 

آمریکا چین را مسئول این حمله دانسته، ولی چین هرگونه مداخله در این حمله هکری را رد کرده و تصریح کرده که اطلاعی از این مساله ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین