کد خبر: ۹۴۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۱

واكنش مجلس به بازنشستگي اساتيد دانشگاه علامه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرويس سياسی:به دنبال بازنشستگی تامل برانگیز چند تن از اساتید برجسته دانشگاه علامه طباطبایی،رئیس كمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قانون در مورد بازنشستگی اساتید باید اصلاح شود و ما نیز در مجلس پیگیر این مسئله هستیم و دانشگاه علامه‌طباطبائی نیز ملزم به ارائه گزارش كتبی در این زمینه به مجلس شده است.

علی عباسپور‌تهرانی با اشاره به اینكه شخصا با بازنشستگی اساتید موافق نیستیم گفت: دكتر قریب و حسابی هم تا آخرین لحظات عمرشان در دانشگاه تدریس و دانشجویان از وجود آنها بهره‌مند می‌شدند. اما این قانونی كه در زمان آقای زاهدی تصویب شد كه اساتید اگر به سن 70 سالگی برسند باید بازنشسته شود، اصلا منطقی نیست و اگر استادی از نظر جسمی سالم باشم و استاد ارزنده‌ باشد چه اشكالی دارد كه بعد از 70 سالگی هم تدریس كند.

وی با بیان اینكه بازنشستگی اساتید از دغدغه‌های مجلس است و در اولین روزهای معرفی دانشجو هم این دغدغه نمایندگان به دانشجو انتقال یافت، اظهار كرد: زمان آقای دانشجو در مجلس برنامه‌های خود را ارائه داد، احساس كردیم كه با ما هم‌فكر است و امیدواریم با همكاری وی بتوانیم قانونی را كه به موجب آن اساتید بالای 70 سال سن بازنشسته شوند را اصلاح كنیم.

عباسپور با تاكید بر اینكه كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیگیر وضعیت 13 استاد بازنشسته این دانشگاه است گفت:‌ در این زمینه با رئیس دانشگاه علامه‌طباطبایی تهران صحبت‌هایی شده است و دانشگاه علامه هم ملزم به ارائه گزارش كتبی در مورد بازنشستگی اساتید اقتصاد دانشگاه علامه شده است.
وی در پایان موضع‌گیری شفاف خود را در این زمینه به بعد از ارائه گزارش مكتوب دانشگاه علامه موكول كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین