کد خبر: ۹۴۲۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰

تکلیف اساتید اخراجی دانشگاه‌ها مشخص شد

علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در مورد اساتید و دانشجویانی که با محرومیت تحصیلی یا شغلی مواجه شده‌اند و همچنین اقدامات این دانشگاه در این زمینه، گفت: بر اساس بیانات معاون رئیس‌جمهور، در صورتی که فردی به هر دلیلی از تحصیل محروم شده باشد، باید کمیته‌ای به بررسی دلایل محرومیت بپردازد. وی همچنین بیان کرد: در صورت واجد شرایط بودن فرد، دانشگاه آماده پذیرش بازگشت او خواهد بود.
تکلیف اساتید اخراجی دانشگاه‌ها مشخص شد
آفتاب‌‌نیوز :

ادامه تحصیل محروم شده باشد، کمیته‌ای مسئول بررسی دلایل این محرومیت خواهد بود و در صورت واجد شرایط بودن، دانشگاه آماده پذیرش بازگشت او خواهد بود. وی در خصوص اساتید و دانشجویانی که با محرومیت تحصیلی یا شغلی مواجه شده‌اند و اقدامات دانشگاه در این زمینه، گفت: بر اساس فرمایشات معاون رئیس‌جمهور، لازم است که کمیته‌ای دلایل محرومیت افراد را مورد بررسی قرار دهد.

وی افزود: اگر فرد واجد شرایط باشد، دانشگاه پذیرای بازگشت او خواهد بود. البته بسیاری از محرومیت‌ها مرتبط با مشکلات آموزشی است، مثلاً دانشجویانی که مشروطی‌های متوالی یا مکرر داشته‌اند. رهایی عنوان کرد: در این موارد، مطابق با قوانین آموزش عالی عمل خواهیم کرد. رئیس دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: در خصوص محرومیت‌های غیرآموزشی نیز معمولاً مدت زمان این محرومیت‌ها کوتاه و محدود به یک یا دو ترم است و بیشتر به دلایل اخلاقی بوده است. در عین حال، اگر دلایل منطقی و قابل قبولی ارائه شود، دانشگاه آماده است تا این موارد را بازبینی و بررسی کند.

«عبدالله معتمدی»، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت‌وگویی با رسانه‌ها درباره بررسی امکان بازگشت اساتیدی که همکاری آنها با دانشگاه قطع شده است، اظهار داشت: اگر یکی از اعضای هیئت علمی پس از ۵ سال ارتقا نیابد، قانون به دانشگاه این اجازه را می‌دهد که همکاری را قطع کند. با این حال، هر استادی که ارتباط استخدامی‌اش با دانشگاه قطع شده باشد، در صورت درخواست برای همکاری مجدد، دانشگاه موظف است که این درخواست را دوباره مورد بررسی قرار دهد.

وی پیرامون خبر منتشره در هفته های گذشته مبنی بر تعیین ضرب‌الاجل از سوی دانشگاه علامه طباطبایی برای تخلیه خوابگاه‌ دخترانه‌ این دانشگاه، گفت: این حرف درست نیست.از آنجایی که ما ترم تابستانی نداریم، در نتیجه تنها دانشجویانی در تابستان می‌توانند از خوابگاه استفاده کنند، که در شهریور دفاع می‌کنند یعنی قاعده این است که دانشجویان ارشد و دکتری ما که در شهریور ماه دفاع می کنند، می‌توانند و مجازند که طول تابستان در خوابگاه ساکن باشند. چون ممکن است بخواهند جمع آوری اطلاعات کنند و دسترسی به استاد داشته باشند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: بنابراین دانشگاه چون در طول تابستان تعطیل است، صرفا به کسانی خوابگاه تابستانه می دهد که دانشجوی سال آخر و در آستانه‌ی دفاع باشد. از طرف دیگر تابستان یک فرصت است که ما خوابگاه را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم.از طرف دیگر تابستان یک فرصت است که ما خوابگاه را برای سال تحصیلی جدید آماده کنیم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین