کد خبر: ۹۴۲۴۴۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷

ترامپ: ۲ روز پیش با نتانیاهو صحبت کرده‌ام

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا طی سخنانی گفت که اخیراً با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وگو داشته است.
ترامپ: ۲ روز پیش با نتانیاهو صحبت کرده‌ام
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت که «مانند دو روز پیش» با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل صحبت کرده است.

وی این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که پرسیده بود آخرین بار چه زمان با نخست وزیر اسرائیل تماس داشته است.

وی گفت: «مثلا دو روز پیش او (نتانیاهو) و همسرش به خانه من در فلوریدا، آمد.»

ترامپ در ماه جولای نیز با نتانیاهو در استراحتگاه خود در پالم بیچ فلوریدا دیدار کرد. این اولین دیدار آن‌ها پس از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ بود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز هفته گذشته در میان تنش‌های خاورمیانه با نتانیاهو گفتگو کرده بود.

ترامپ عدم مکالمه بایدن و نتانیاهو طی ماه گذشته را «تاثرآور» خطاب کرد.

وی گفت: «می‌توانم به شما بگویم که بی بی (بنیامین نتانیاهو) بسیار قوی بوده است. او به حرف بایدن گوش نمی‌دهد.»

به گزارش ایرنا، اخیرا جنگ غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان بر روابط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل سایه افکنده است.

در پی افشاگری یک نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی درباره اختلافات نتانیاهو و بایدن، کاخ سفید این اختلاف‌ها را کم اهمیت جلوه داد.

«باب وودوارد» خبرنگار و روزنامه نگار مشهور آمریکایی، در تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «جنگ» که ۱۵ اکتبر منتشر می‌شود، به گفتگو‌های صریح و پشت‌پرده دوران ریاست جمهوری جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا درباره مسائلی از جمله روابط با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پرداخته که بخش‌هایی از آن در رسانه‌های آمریکایی انتشار یافته است.

یک سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه به وقت محلی مدعی شد که رابطه جو بایدن با اسرائیل قوی است و گزیده‌هایی از کتاب آینده باب وودوارد را کم اهمیت جلوه داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین