کد خبر: ۹۴۲۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷

بایدن روز جمعه به آلمان سفر می‌کند

رئیس جمهور آمریکا که چندی پیش سفر خود به آلمان برای شرکت در نشست حمایت از اوکراین رامشتاین را به دلیل طوفان میلتون به تعویق انداخته بود روز جمعه به برلین سفر می‌کند.
بایدن روز جمعه به آلمان سفر می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

آلمان، به دلیل طوفان میلتون، "جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا سفر برنامه ریزی شده خود به آلمان را هفته گذشته لغو کرد. بر اساس گزارش ها، او می‌خواهد حالا روز جمعه به آلمان سفر کند.

بر اساس اطلاعات محافل دولتی از استودیو ARD، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده می‌خواهد سفر لغو شده خود به آلمان را در هفته آینده جبران کند. رویترز و اشپیگل پیشتر در مورد این سفر برنامه ریزی شده در روز جمعه گزارش داده بودند.

هفته نامه "اشپیگل" ه گزارش داد که اقامت بایدن در برلین به طور قابل توجهی کوتاه‌تر از برنامه ریزی اولیه خواهد بود. بر این اساس رئیس جمهور آمریکا در مدت حضور در آلمان با "اولاف شولتز"، صدراعظم آلمان و "فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده دولت فدرال آلمان و آژانس‌های امنیتی در حال آماده شدن برای این دیدار هستند. احتمالاً این سفر آخربایدن به آلمان به عنوان رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. دوره ریاست جمهوری بایدن در ژانویه ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد. گفته می‌شود بایدن در این سفر درباره جنگ در خاورمیانه و ادامه حمایت متحدان ناتو از اوکراین با سران آلمان گفتگو خواهد کرد.

این اولین سفر دوجانبه بایدن به آلمان در دوره تقریباً چهار ساله ریاست جمهوری وی خواهد بود.

سخنگوی پلیس برلین هم در برابر نشریه "دی سایت" تایید کرد که پلیس در حال آماده شدن برای این سفر دولتی است. بر اساس اطلاعات "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بایدن قرار است عصر جمعه بعد از سفری کوتاه برلین را ترک کند. هیچ تاریخی برای نشست به تعویق افتاده سران کشور‌های غربی برای حمایت از اوکراین در رامشتاین وجود نخواهد داشت.

سفر رئیس جمهور آمریکا به آلمان در ابتدا به عنوان یک سفر رسمی دولتی همراه با ضیافت رسمی و سایر مراسم افتخاری برنامه ریزی شده بود. اشپیگل نوشت: این برنامه اکنون به طور قابل توجهی کوتاه خواهد شد. با این حال، هنوز برنامه ریزی شده است که "اشتاین مایر" به دلیل خدمات بایدن به دوستی آلمان و آمریکا، نشان صلیب بزرگ افتخار فدرال را به وی اعطا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین