کد خبر: ۹۴۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲

جوسپ بورل: به‌ نظرم پیشنهاد تحریم تهران تصویب خواهد شد

جوسپ بورل در آستانه برگزاری نشست شورا در لوکزامبورگ با تکرار ادعاها درباره دخالت ایران در مناقشه اوکراین از طریق ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه به خبرنگاران ادعا کرد: به‌نظرم [تحریم‌ها] تصویب خواهد شد. در حال حاضر نمی‌توانم بیشتر اظهار نظر کنم و جزئیات را بعدا اعلام خواهم کرد.
جوسپ بورل: به‌ نظرم پیشنهاد تحریم تهران تصویب خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره دخالت ایران در مناقشه اوکراین از طریق ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه گفت که تحریم ایران روی میز شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا است.

جوسپ بورل روز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست شورا در لوکزامبورگ به خبرنگاران ادعا کرد: به‌نظرم [تحریم‌ها] تصویب خواهد شد. در حال حاضر نمی‌توانم بیشتر اظهار نظر کنم و جزئیات را بعدا اعلام خواهم کرد.

ادعاها درباره دخالت نظامی ایران در مناقشه اوکراین درحالی مطرح می‌شود که مقامات تهران و مسکو بارها این ادعا را رد و بی‌اساس توصیف کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، همواره اعلام کرده است که از راهکار سیاسی برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین طی دو سال گذشته، بدون تغییر باقی مانده و از این منظر، تکرار ادعای ارسال موشک های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد و کاملا بی‌اساس است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد: «ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین