کد خبر: ۹۴۲۶۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱

خروج بیش از هشت هزار تبعه خارجی غیر مجاز از خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با اشاره به برخورد قضایی با کارفرمایانی که از اتباع خارجی غیرمجاز استفاده می‌کنند گفت: هشت هزار و ۱۰۱ تبعه غیرمجاز طی شش ماهه نخست امسال با دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی استان به کشورهای خود بازگردانده شدند.
خروج بیش از هشت هزار تبعه خارجی غیر مجاز از خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا باوی دوشنبه در خصوص برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز در استان در جمع خبرنگاران بیان کرد: حضور اتباع بیگانه در استان و کشور پیامدهای امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به دنبال دارد و و در گسترش حاشیه نشینی، تغییر بافت و ایجاد مشکلات امنیتی نیز موثر است.

وی افزود: بیشتر اتباع بیگانه ساکن استان خوزستان از کشورهای افغانستان ،عراق و پاکستان هستند که به دلیل نزدیگی فرهنگی و زبانی و همجواری با مرزهای کشور وارد استان شده‌اند.

باوی ادامه داد: با توجه به موقعیت راهبردی استان، اتباع دارای مجوز نیز فقط در مکان‌هایی که برای آنها مشخص شده است، می توانند اقامت داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان با تاکید بر اینکه کارفرمایان استان حق به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز را ندارند تصریح کرد: هر گونه تخلف در این موضوع با پیگیری دستگاه قضایی و اعمال جریمه و مجازات خواهد بود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مصوب و ارسالی از سوی قوه قضاییه به استان، آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در خصوص حضور اتباع بیگانه در استان است.

بیش از ۶ هزار تبعه خارجی مجاز در خوزستان اقامت دارند و تعداد اتباع غیرمجاز در استان نیز ۲۰ هزار نفر است.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین