کد خبر: ۹۴۲۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

کلاهبرداری یکصد میلیاردی با ارائه رسید جعلی

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار حرفه ای با بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری در استان خبرداد.
کلاهبرداری یکصد میلیاردی با ارائه رسید جعلی
آفتاب‌‌نیوز :

سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وصول چند فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری با شیوه و شگرد ارائه رسید پیگیری موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات بدوی مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری حاکی از آن بود که متهم پس از انتخاب سوژه‌های خود که عمدتاً از فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات فروش در بنکداران بندرعباس بوده اند به آنها مراجعه و پس از خرید کالاهای مورد نظر با درخواست شماره کارت بانکی و انجام چند عملیات بانکی متقلبانه، در نهایت رسیدی را با گوشی تلفن همراه خود مبنی بر انتقال و واریز مبلغ معامله به رؤیت فروشندگان رسانده و محل را ترک می کرده است.

این مقام انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی کارآگاهان اداره مبارزه باجعل وکلاهبرداری پلیس آگاهی مشخص شد سایر کلاهبرداری‌های انجام شده توسط یک فرد انجام شده است.

سردار جاویدان خاطر نشان کرد: با تلاش‌های همه جانبه و شبانه روزی انجام شده و بهره گیری از شیوه‌های نوین پلیسی نهایتاً هویت و مخفیگاه این کلاهبردار شیاد در بندر عباس شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی، متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان داشت: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هر گونه کلاهبرداری بوده که در مواجهه با مستندات موجود ودر حضور تعدادی از مالباختگان لب به اعتراف گشوده و معترف شد با استفاده از نرم افزار رسید ساز و ارائه رسیدهای بانکی مجعول اقدام به ۸ فقره کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ یکصد میلیارد ریال کرده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: کلاهبردار و محکوم متواری دستگیر شده که تحت تعقیب پلیس آگاهی کرمانشاه نیز می‌باشد، با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس معرفی که علاوه بر محکومیت به رد مال، با صدور قرار تأمین مناسب روانه زندان شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین