کد خبر: ۹۴۲۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱

اعتراف زاکانی درباره آلودگی هوای تهران

شهردار تهران گفت: سال گذشته تهران تنها ۱۰ روز هوای پاک‌ داشت و ۱۱۹ روز هوا ناسالم و مابقی روزها نیز هوا بین پاک و ناسالم بود.
اعتراف زاکانی درباره آلودگی هوای تهران
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زاکانی امروز در سومین کنفرانس بین‌المللی بهینه سازی مصرف انرژی با اشاره به اهمیت بهینه‌سازی مصرف انرژی در تهران، اظهار کرد: در شهر تهران مسیری را آغاز کردیم که در افق ۱۰ ساله یعنی تا ۱۴۱۰ برنامه‌هایی برای بهینه سازی مصرف انرژی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه باید برای زیست در تهران آرامش و سلامت را مهیا کنیم، گفت: برای تحقق این امر ۳ مسیر کاهش مصرف، تغییر خط مصرف و حرکت در جهت تولید را تعریف کرده‌ایم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان عمومی از برنامه‌های مهم مدیریت شهری برای کنترل شدت مصرف سوخت در پایتخت است، اظهار کرد: امیدواریم تا سال ۱۴۱۰ بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به اولویت‌های تبیین شده دست یابیم.

وی با بیان اینکه در شهر تهران موضوعات و مشکلات زیست‌محیطی در حوزه انرژی وجود دارد، گفت: یک روی سکه آلودگی‌ها موضوع تأمین انرژی برای شهر است، روی دیگر سکه بهینه‌سازی چگونه زیستن و استفاده از انرژی است؛ به این ترتیب می‌توان ضمن حفظ آسایش شهروندان، مشکلات زیست‌محیطی را به حداقل رساند.

او با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ناوگان عمومی و کاهش استفاده از خودرو‌های تک‌سرنشین در شهر از برنامه‌های اساسی مجموعه مدیریت شهری برای کنترل شدت مصرف سوخت است، گفت: فاصله میان وضع موجود تا وضع مطلوب، بسیار معنادار است. به‌طور مثال در حوزه اتوبوس در سال ۱۴۰۰، تنها ۱۸۸۰ اتوبوس تحویل شد که از آن مقدار ۸۶۰ دستگاه فعال در خطوط وجود داشت.

زاکانی با بیان اینکه این کمبود‌ها در حوزه مترو، تاکسی و ون نیز وجود داشت لذا تلاش کردیم با برنامه‌ریزی قدرالسهم استفاده شهروندان از وسائط عمومی را از نصاب ۳۰ درصدی که وجود داشت، تا ۷۰ درصد افزایش دهیم، گفت: با توسعه ناوگان عمومی می‌توانیم شدت مصرف انرژی در تهران، موضوع ترافیک و موضوع آلودگی هوا را سر و سامان دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تا امروز ۲۹ اصلاح را از ۹۸ اصلاح تقاطع هندسی انجام دادیم، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲۶ اصلاح را نیز امسال انجام خواهیم داد و در سال بعد این موضوع به اتمام می‌رسد. 

وی با اشاره به تاثیرات اجرای این طرح گفت: این امر علاوه بر خدماتی که برای مردم ایجاد می‌کند، حداقل یک‌میلیون لیتر مصرف بنزین در روز را کاهش می‌دهد.

زاکانی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توسعه مترو گفت: روزی که ما مترو را تحویل گرفتیم، ۱۴۲ ایستگاه داشتیم، اما در حال حاضر ۱۵۹ ایستگاه داریم. در آن زمان ۲۵۴ کیلومتر مترو وجود داشت که اکنون به ۳۳۰ رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین