کد خبر: ۹۴۲۸۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

خسارت آلودگی هوا برای شهروندان چقدر است؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تهران تاکید کرد: دریافت گواهی معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها و خودرو‌هایی که در تهران تردد می‌کنند از مراکز تهران؛ ضروری است و باید پلیس به این دو موضوع ورود جدی داشته باشد.
خسارت آلودگی هوا برای شهروندان چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی پیرهادی روز سه‌شنبه در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر که به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا برگزار شد؛ با تبریک هفته فراجا و تشکر از زحمات این نیرو در کشور و کلان شهر تهران اظهار داشت: بحث معاینه فنی موتورسیکلت‌ها در کشور یکی از معضلات جدی در آلودگی هوا است و تقریبا معاینه فنی موتورسیکلت‌ها در کشور ناچیر و نزدیک به صفر است و مشکلات و دلایل مختلفی دارد و این موضوع صرفا به مجموعه راهور بر نمی‌گردد.

وی از رئیس پلیس راهور خواست با توجه به جایگاهی که دارد، ضرورت دریافت معاینه فنی موتور سیکلت‌ها را مطالبه کند و تاکید کرد: موضوع آلودگی موتور سیکلت‌ها جدی است و هر موتور سیکلت چندین برابر یک خودرو سواری آلودگی ایجاد میکند.

پیرهادی ادامه داد: موضوع آلودگی هوا در کشور بیش از ۱۱ میلیارد دلار در حوزه سلامت مردم خسارت ایجاد می‌کند و در شهر تهران نیز حدود ۳.۵ میلیارد دلار خسارت از آلودگی هوا به سلامت مردم وارد می‌شود. 

وی از پلیس راهور خواست تا درمورد این دو موضوع ورود جدی داشته باشد تا به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین