کد خبر: ۹۴۲۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲

هشدار آمریکا به اسرائیل درباره ممانعت از ارسال کمک به غزه

رسانه های آمریکایی به نقل از دو مقام دولت بایدن همزمان با تشدید تنش ها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و وخامت اوضاع در غزه اعلام کردند که واشنگتن به اسرائیل درباره ممانعت از ارسال کمک های بشردوستانه به غزه هشدار داده است و رژیم صهیونیستی را تهدید به اقدامات تنبیهی کرد.
هشدار آمریکا به اسرائیل درباره ممانعت از ارسال کمک به غزه
آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کردند دولت جو بایدن در این هفته فشار بر اسرائیل را برای بهبود شرایط وخیم غیرنظامیان در نوار غزه به شدت تشدید کرد و هشدار داد که اگر جریان کمک‌های بشردوستانه در داخل نوار غزه ظرف یک‌ماه افزایش نیابد، مجبور خواهد شد اقدامات تنبیهی از جمله تعلیق کمک‌های نظامی به اسرائیل را انجام دهد.

به گفته دو مقام آمریکایی که نام آن‌ها فاش نشده است، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در نامه‌ای در ۱۳ اکتبر به مقامات بلندپایه اسرائیل، خواستار اقدامات فوری برای اطمینان از دسترسی غیرنظامیان به غذا و سایر ملزومات شدند و بی قانونی و اقدامات دولت اسرائیل که منجر به بدتر شدن شرایط شده است را مورد انتقاد قرار دادند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، بلینکن و آستین هشدار دادند که در صورت عدم تغییر وضعیت، دولت آمریکا مجبور خواهد شد بر اساس سیاست‌های مرتبط با انطباق با هنجار‌های بین‌المللی به ارائه تسلیحات و کمک‌های نظامی آمریکا پایان دهد. این نامه به نتانیاهو یک ماه فرصت می‌دهد تا به این درخواست عمل کند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: هشدار آستین و بلینکن خطاب به یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل و ران درمر، وزیر امور استراتژیک این رژیم، این احتمال را افزایش می‌دهد که اگر دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل به ممانعت از جریان کمک‌های بشردوستانه ادامه دهد، واشنگتن می‌تواند انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده که بیش از دو هفته است که کمک‌ها به غزه نرسیده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند که نگران کاهش شدید کمک‌ها هستند که به گفته آن‌ها می‌تواند ارائه کمک‌های نظامی را بر اساس قوانین آمریکا غیرقانونی کند، اما منتقدان می‌گویند که مشکلات بشردوستانه مداوم با تغییر اندک در سیاست آمریکا وجود داشته است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که از حملات هوایی ۱۰ روزه رژیم اسرائیل به شمال غزه که منجر به گرفتاری ده‌ها هزار غیرنظامی بدون آذوقه و آب شده، وحشت زده است.

این دفتر سازمان ملل متحد گفت: «در سایه تشدید خصومت‌ها در سراسر خاورمیانه، به نظر می‌رسد که ارتش اسرائیل به دنبال مسدود کردن کامل شمال غزه از سایر این منطقه است و با بی‌توجهی مطلق به جان و امنیت غیرنظامیان فلسطینی دست به خصومت می‌زند».

دفتر حقوق بشر سازمان ملل افزود که گزارش‌هایی دریافت کرده که سربازان اسرائیلی تپه‌های شنی را در نقطه‌ای کلیدی ایجاد کردند و عملاً غزه شمالی را مسدود کرده و به سوی کسانی که قصد فرار داشتند، شلیک کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین