کد خبر: ۹۴۲۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۷

آسوشیتدپرس: اسرائیل به تاسیسات نفتی و هسته‌ای ایران حمله نمی‌کند

دو مقام آمریکایی ادعا کردند که رژیم صهیونیستی به آمریکا اطمینان داده که در واکنش به عملیات موشکی ایران، به تاسیسات نفتی و هسته ای این کشور حمله نخواهد کرد.
آسوشیتدپرس: اسرائیل به تاسیسات نفتی و هسته‌ای ایران حمله نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته این مقامات، دولت آمریکا بر این باور است که ارسال سامانه پدافندی تاد به اسرائیل و تقریباً ۱۰۰ سرباز برای عملیاتی کردن آن، برخی از نگرانی‌های اسرائیل در مورد انتقام‌جویی احتمالی ایران و مسائل امنیتی عمومی را کاهش داده است.

با این حال، مقامات آمریکایی که نام آن‌ها فاش نشده است، هشدار دادند که تضمین‌های اسرائیل همیشه قاطع نیست و ممکن است شرایط تغییر کند.

این مقامات همچنین خاطرنشان کردند که سوابق اسرائیل در انجام تعهدات گذشته متغیر است و اغلب منعکس کننده سیاست داخلی و گاه برخلاف انتظارات واشنگتن بوده است.

موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین