کد خبر: ۹۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۰:۵۷
در مراسم معارفه مدیر عامل ایرنا؛

آقای احمدی نژاد: با نشریات با سلائق فردی برخورد نشود

رسانه‏ها باید حق انتقاد داشته باشند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دكتر محمود احمدی نژاد كه ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم تودیع و معارفه رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سخن می گفت، خبر را از عوامل اساسی و كلیدی در تنظیم روابط اجتماعی خواند و تاكید كرد: خبر هر چه صریح‌تر، پایدارتر، مثبت و سازنده تر باشد روابط اجتماعی هم به همین نسبت انسانی‌تر خواهد بود. 

رییس جمهور با بیان اینكه بعضی كشورهای سلطه‌گر به بهانه پوشش خبری از وقوع زلزله یك كشور به دنبال اشغال و چپاول آن هستند گفت: عده‌ای در دنیا از خبر و خبررسانی برای تحمیق و تخریب شخصیت انسانها و ملت‌ها و تسلط خود بر افكار عمومی جهان استفاده می كنند. 

رییس جمهور با اشاره به اینكه یكی از مهمترین مسوولیت های پیامبران الهی خبر رسانی دقیق بوده است، افزود: خبررسانی از كارهایی است كه مستقیماً با روابط بین انسانها سروكار دارد. 

وی ادامه داد: متاسفانه امروز آدم‌كش‌ترین افراد در دنیا به وسیله اخبار دروغ و با شخصیت پردازی رسانه‌ای به عنوان قهرمان صلح معرفی می‌شوند و جایزه جهانی دریافت می‌كنند. 

رییس جمهور همچنین افزود: كشورهای سلطه گر و زورگو به وسیله شبكه های خبری خود سعی دارند اولویت های زندگی مردم را سازماندهی و به آنها تحمیل كنند كه به چه چیز باید فكر كنند و به چه چیزی فكر نكنند. 

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه ما به دنبال پاكی، صداقت ، صلح و یگانه پرستی هستیم و اساس كار ما با كشورهای زورگو متفاوت است اظهار داشت: ما به خود اجازه نمی‌دهیم كه برای محكوم كردن دشمن، مطلبی غیرواقعی و یا اتهام غیر اخلاقی علیه او منتشر كنیم. 

رییس جمهور اساس خبررسانی در جمهوری اسلامی ایران را الهام بخش، ‌نشاط‌آور، دوستی‌ساز و دفاع از مظلوم عنوان كرد و گفت: رسانه‌های ما با پرهیز از بداخلاقی‌ها و خبرسازی نظام سلطه در انتشار حقیقت و آگاهی مردم می‌كوشند. 

دكتر احمدی نژاد با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران هم اكنون در حال شكوفایی در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است خاطر نشان كرد: ایران كشوری حادثه دیده و بزرگ است كه در طول تاریخ 30 ساله خود فراز و نشیب های بسیاری را از سرگذرانده است. 

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اهمیت بسیار بالای خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تاكید كرد: این خبرگزاری نه تنها در كشور بلكه در سراسر جهان باید حرفی برای گفتن داشته باشد تا جایی كه بهترین و حقیقی‌ترین خبرها از این خبرگزاری برداشت شود. 

دكتر احمدی‌نژاد افزود: همه ظرفیت های موجود در خبرگزاری ایرنا چه در بخش داخلی و چه در بخش خارجی باید فعال شود تا اینكه قوی ترین تحلیلها و گزارش ها در همه زمینه ها در دسترس افكار عمومی قرار گیرد. 

رییس جمهور با تاكید بر اینكه رسانه‌ها باید این حق را داشته باشند كه افراد را در جهت اصلاح مورد انتقاد قرار دهند اظهار داشت: در جامعه همه مسائل باید براساس قانون شكل بگیرد و اهالی فكر و قلم باید در جهت سازندگی جامعه و مسئولان بكوشند چرا كه همه آحاد ملت در برابر قانون یكسان هستند. 

دكتر احمدی نژاد افزود: انتظار ما این است در مواردی كه از سوی رسانه‏ها و مطبوعات مقالات انتقادی علیه برخی شخصیت ها صورت می گیرد، اگر تخلفی وجود دارد طبق قانون با این رسانه برخورد شود نه اینكه بر اساس سلائق فردی با آن نشریه و رسانه برخورد كنند.

وی همچنین افزود: در مورادی كه افرادی به جای نقد در جهت تخریب شخصیتها مطالبی می نویسند باید با تشكیل هیات منصفه اقدامات مقتضی صورت پذیرد و برخورد سلیقه ای انجام نشود. 

رییس جمهور در پایان سخنان خود با بیان اینكه اندیشه الهی و انسانی در دنیا در حال پیشرفت است، اظهار داشت: اندیشه‌های اومانیسم و لیبرالیسم در دنیا به پایان راه خود رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۷
0
0
شما هر نظری که باب میل رهبر نباشد چاپ نمیکنید برای چه منتظر دریافت نظرهای متفاوت هستید??????
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین