کد خبر: ۹۴۳۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲

تفاوت‌های مهم بین انواع کفپوش‌ها که باید بدانید

می‌توان دنیای کفپوش‌ها را امروز بسیار وسیع دانست و تنوع کفپوش‌ها به قدری بالاست که به راحتی می‌توان برای هر فضایی، با هر بودجه‌ای در نهایت بهترین کفپوش را انتخاب نمود. در این مطلب انواع کفپوش‌ها را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کردیم.
تفاوت‌های مهم بین انواع کفپوش‌ها که باید بدانید
آفتاب‌‌نیوز :

هر روز شاهد ورود کفپوشی جدید و متفاوت به بازار هستیم که با ظاهر جذاب و به روز خود نظر بسیاری از علاقمندان به طراحی داخلی را به خود جلب می‌کنند و البته باعث می‌شوند این تنوع بسیار بالا در دنیای کفپوش‌ها انتخاب یک کفپوش مناسب برای فضا‌های مختلف را به کار دشوارتری تبدیل کند. برای انتخاب یک کفپوش خوب و مناسب برای هر فضایی نیاز است که در قدم اول از انواع کفپوش‌ها شناختی کافی داشته و با تفاوت‌های آن‌ها آشنا شوید و به این شکل بتوانید طبق انتظارات خود بهترین کفپوش را انتخاب کنید. پس با این مطلب با ما همراه باشید تا به تفاوت‌های مهم بین انواع کفپوش‌ها که باید بدانید بپردازیم:

۷ تفاوت بین انواع کفپوش‌ها

انواع کف پوش از جنبه‌های مختلفی با هم متفاوت هستند و نیاز است که برای انتخاب بهترین کفپوش با این تفاوت‌ها آشنایی داشته و بتوانید با توجه به این تفاوت‌ها و نیز انتظارات خود از یک کفپوش خوب، دست به انتخاب بزنید. در ادامه ۷ تفاوت رایج در بین کفپوش‌ها را با هم بررسی خواهیم نمود:

تفاوت انواع کفپوش از نظر طرح و رنگ

یکی از تفاوت‌های برجسته بین کفپوش‌های مختلف، تفاوت آن‌ها در طرح و رنگ است. هر کفپوش در مدل‌های خاص خود عرضه می‌شود و به نوعی سبک خاص خود را دارد. همچنین اگر چه کفپوش‌هایی مانند موکت، پارکت و سرامیک کفپوش‌هایی با طرح و رنگ بسیار متنوع هستند، اما کفپوش هایی، چون چمن مصنوعی یا کفپوش‌های چوبی در این زمینه انتخاب‌های محدودتری را پیش روی شما قرار خواهند داد.

تفاوت انواع کفپوش از نظر میزان دوام و ماندگاری

یکی دیگر از ویژگی‌های که باعث تفاوت بین کفپوش‌ها شده میزان دوام و طول عمر آن هاست. برخی از کفپوش‌ها به دلیل جنس مقاومی که داشته به راحتی آسیب نمی‌بینند و برای مدتی طولانی زیبایی و کارایی خود را حفظ خواهند نمود. این در حالی است که کفپوش‌هایی مانند کفپوش اپوکسی، پی وی سی یا چمن مصنوعی ممکن است مانند دیگر کفپوش‌ها مقاوم نباشند و زودتر از دیگر کفپوش‌ها نیاز به تعویض پیدا خواهند نمود.

تفاوت انواع کفپوش از نظر نوع نصب

طبیعی است که مثلاً یک موکت طرح پارکت با دیگر کفپوش‌ها نظیر سرامیک، پارکت لمینت و... از نظر نوع و سهولت نصب متفاوت باشند. بعضی از کفپوش‌ها مانند کفپوش لمینت کلیکی هستند و تنها با یک کلیک هر یک از تایل‌های کفپوش به دیگری وصل شده و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توان نصب آن‌ها را انجام داد. برخی از کفپوش‌ها نیز برای نصب نیازمند چسب مخصوص هستند و بعضی دیگر نیازمند پروسه زیرسازی پیچیده تری هستند و در این بین به طور معمول کفپوش هایی، چون پارکت لمینت، کفپوش پی وسی، موکت و چمن مصنوعی از نصب آسانی برخوردارند. 

تفاوت انواع کفپوش از نظر قیمت

قیمت نیز یکی دیگر از جنبه‌های تفاوت کفپوش‌ها با یکدیگر است. هر یک از کفپوش‌ها قیمت خاص خود را دارند و این موضوع باعث شده شما به راحتی بتوانید با هر بودجه‌ای کفپوش متناسبی را انتخاب کنید. در این بین کفپوش‌هایی مانند کفپوش‌های سنگی و چوبی جزو کفپوش‌های لوکس و گران به شمار می‌آیند و به نسبت دیگر کفپوش‌ها قیمت بسیار بالاتری دارند. اما شما می‌توانید کفپوش‌های دیگری، چون کفپوش‌های پارکت لمینت، سرامیک، پی وی سی، موکت، چمن مصنوعی و... را با قیمت بسیار مناسب تری تهیه کنید.

تفاوت انواع کفپوش از نظر نحوه نظافت و نگهداری

اگر نظافت و نگهداری کفپوش برای شما اولویت دارد باید بگوییم که خوشبختانه بسیاری از کفپوش‌ها به راحتی قابل نظافت هستند و پروسه خاصی را برای نگهداری از شما طلب نمی‌کنند. کفپوش‌هایی مانند سرامیک، پارکت لمینت و پی وی سی از کفپوش‌هایی هستند که شما با یک دستمال نم دار می‌توانید آن‌ها را به راحتی تمیز کنید و حتی می‌توان آن‌ها را با آب و شوینده شست و موکت‌ها نیز از کفپوش‌هایی هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را جاروکشی نمود و در صورت لزوم به ویژه اگر از نوع تایل باشند قابل شستشو خواهند بود. در این بین کفپوش‌هایی مانند کفپوش‌های چوبی با توجه به حساسیتی که در برابر نم و رطوبت داشته به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید مراقب بود که دچار خط و خش نشوند.

تفاوت انوع کفپوش از نظر راحتی

تفاوت انوع کفپوش از نظر راحتی

قطعاً از نظر راحتی کفپوش هایی، چون چمن مصنوعی و موکت بهترین و راحت‌ترین گزینه‌ها هستند که همچنین عایق خوبی در برابر سرما و صدا به شمار آمده و می‌توان به کمک آن‌ها محیط امن و آرامی را به ارمغان آورد. اما با این حال کفپوش‌های دیگر مانند پارکت لمینت نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی به شمار آیند و البته لازم به ذکر است که کفپوش‌هایی نظیر سرامیک و سنگ سطح سردی داشته و قدم گذاشتن بر روی آن‌ها به ویژه در روز‌های سرد زمستان شاید چندان خوشایند نباشد.

تفاوت انواع کفپوش از نظر نوع کاربری

به طور معمول کفپوش‌ها هر کدام برای استفاده خاصی طراحی شده و در فضا‌های به خصوصی کاربرد دارند. به عنوان مثال کفپوش‌هایی مانند موکت، پارکت لمینت، کفپوش‌های چوبی و سرامیک از کفپوش‌های رایج در فضای داخلی خانه هستند، اما کفپوش‌های بتنی، اپوکسی، چمن مصنوعی یا پلی یورتان برای کف خانه مناسب نیستند و در محیط‌های بیرونی و نیز فضا‌های تجاری و اداری کاربرد بیشتری دارند و با تعیین نوع کاربری فضای موردنظر، کفپوش‌های مناسب برای شما تغییر خواهد یافت. 

حرف آخر‌

می‌توان دنیای کفپوش‌ها را امروز بسیار وسیع دانست و تنوع کفپوش‌ها به قدری بالاست که به راحتی می‌توان برای هر فضایی، با هر بودجه‌ای در نهایت بهترین کفپوش را انتخاب نمود. در این مطلب انواع کفپوش‌ها را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کردیم و در آخر باز هم انتخاب نهایی بر عهده شما خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین